رئیس‌جمهوری سه‌شنبه 30 اردیبهشت ماه برای شرکت در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) به شانگهای چین سفر می‌کند. 


به گزارش پارس به نقل از فارس، اجلاس سیکا روز چهارشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر در شانگهای برگزار می‌شود که رئیس ‌جمهور ایران از جمله سخنرانان اصلی این اجلاس است و شبکه های تلویزیونی و رادیویی ایران نیز برنامه ریزی کرده‌اند تا این سخنرانی مهم را به طور زنده برای مخاطبان خود و بویژه هموطنان پخش کنند. 

بر این اساس سخنرانی و کنفرانس مطبوعاتی ریاست محترم جمهوری از رادیو ایران و شبکه یک سیما، خبر، پرس تی وی، العالم، جام جم به طور زنده برای مخاطبان داخل و خارج از کشور پخش می کنند. 

طبق برنامه زمانبندی شده، سخنرانی ریاست محترم جمهوری در ساعت 12 الی 12:30 روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه و کنفرانس مطبوعاتی نیز روز پنج شنبه اول خردادماه ساعت 14:30 به وقت محلی از شبکه‌های مذکور پخش می شود. 

نشست سران سیکا هر چهار سال یک بار و اجلاس وزرای خارجه هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود. در حال حاضر این سازمان 22 عضو دارد. ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره‌جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، تایلند و ترکیه از جمله اعضای سازمان سیکا هستند.