به گزارش پارس، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت؛ وزارت دادگستری آمریکا در صدد است اتهاماتی را علیه شخصیت‌هایی نظامی چین مطرح کند زیرا آنها را متهم به هک کردن اسرار تجاری شرکت‌های آمریکایی کرده است. این اولین باری محسوب می‌شود که دولت آمریکا آشکارا کارکنان خارجی را به دلیل جرایم سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی متهم می‌کند.


اقدام آمریکا در متهم کردن ۵ شخصیت چینی که ظاهراً برای ارتش آزادی‌بخش خلق چین کار می‌کردند و سامانه‌های شرکت‌آمریکایی را هک کرده‌اند، نمایانگر شیوع جنگ واشنگتن با چین در خصوص چنین موضوعی است.

مقامات آمریکایی مدت‌ها است که معترض هستند چین به شدت اسرار تجاری شرکت‌های آمریکایی را هدف گرفته‌اند زیرا این اطلاعات می‌تواند در بازار رقابت تجاری واشنگتن-پکن، منافعی را برای شرکت‌های چینی بههمراه داشته باشد که البته چین این اتهامات را رد کرده است و تأکید دارد که به هیچ عنوان این اتهامات اساسی ندارد.

«اریک هولدر» دادستان کل آمریکا و مقامات دفتر تحقیقات فدرال در صدد هستند صبح امروز، دوشنبه به وقت محلی، اتهاماتی را علیه این شخصیت‌های چین معرفی کنند. طبق این گزارش، ظاهراً این افراد برخی از اطلاعات طراحی نیروگاه هسته‌ای آمریکا و همچنین اطلاعات قیمت و هزینه یک شرکت پنل‌های خورشیدی را ربوده‌اند.