به گزارشپارس به نقل از تسنیم، در راستای تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس و در جهت تحقق عملی این موضوع و ایجاد زمینه‌های هماهنگی، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های دوجانبه به ویژه در حوزه توانمندی‌های کارشناسی و پژوهشی، تفاهم نامه همکاری بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، امروز دوشنبه به امضای روسای دو مرکز رسید.


 
بنابراین گزارش این تفاهم نامه که به امضای کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و حسام الدین آشنا رسیده است زمینه تبادل نتایج طرح‌های پژوهشی و گزارش‌های کارشناسی تهیه شده و همکاری متقابل در اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در دو مرکز را فراهم نموده است. امضای این تفاهم نامه امکان بررسی کارشناسی طرح‌ها و لوایح توسط بدنه کارشناسی دولت و مجلس که تبلور آن در مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری عینیت یافته را فراهم آورده است.

 
امضای این تفاهم نامه با هدف مشارکت در تدوین اولویت‌های سیاست پژوهی و قانونگذاری کشور و پیشنهاد آن به روسای قوه مقننه و مجریه، استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی، پژوهشی و مشاوره‌ای و تجربه و تخصص منابع انسانی دو مرکز و گسترش همکاری و تعامل دولت و مجلس، صورت گرفت.

 
همچنین امضای این تفاهم نامه گام بلند دیگری است که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس و در مسیر ارتقا نقش پژوهش‌ در فرایند قانونگذاری کشور برداشته می‌شود.