به گزارش پارس به نقل از فارس، امروز پنجشنبه (25 اردیبهشت/15 می) چهارمین موعد جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور لبنان بود اما تعداد نمایندگان حاضر در جلسه به حد نصاب نرسید.

بنا بر گزارش رسانه‌های لبنانی، تا نیم ساعت نخست موعد جلسه، کمتر از 50 نماینده وارد صحن اصلی پارلمان شدند.

سرانجام نبیه بری رئیس پارلمان عدم تشکیل جلسه را اعلام کرد و گفت که پنجشنبه آینده موعد جدید برای انتخاب رئیس جمهور خواهد بود.

از آنجا که 10 روز دیگر مهلت قانونی دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان به پایان می‌رسد، برخی منابع به پایگاه خبری «تیار» لبنان گفتند که به احتمال فراوان، جلسه آتی به حد نصاب خواهد رسید و رئیس جمهور انتخاب خواهد شد.

تاکنون پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید سه جلسه تشکیل داده است که جلسه نخست چهارشنبه سه هفته گذشته (23 آوریل/ 3 اردیبهشت) برگزار شد اما سمیر جعجع، نتوانست با آراء سفید جریان 8 مارس رقابت کند و به ریاست جمهوری لبنان برسد.

جلسه دوم نیز چهارشنبه دو هفته گذشته 10 اردیبهشت/30 آوریل، برگزار شد اما به حد نصاب نرسید، و نبیه بری رئیس پارلمان، چهارشنبه هفته گذشته (7 می/17 اردیبهشت) را زمان برگزاری جلسه سوم تعیین کرد اما این جلسه نیز به حد نصاب نرسید و رسمیت نیافت.

منابع خبری در لبنان تاکید کرده‌اند که جلسه امروز نیز به احتمال فراوان به حد نصاب نخواهد رسید.

دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان، رئیس جمهور فعلی لبنان 25 می (4 خرداد) به پایان خواهد رسید و روشن نیست رئیس جمهور در این مهلت زمانی انتخاب خواهد شد یا خیر.