به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری و در تشریح جزئیات آخرین دستاوردهای سپاه پاسداران که روز گذشته در حضور حضرت ‌آ‌یت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا رونمایی شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام علی (ع)و روز پدر، گفت: روز گذشته برای ماشیرین و با صلابت بود که رضایت حضرت آقا را در دستاوردهای سپاه داشتیم.

وی افزود:  پس از 34 ماه مجددا میزبان فرمانده کل قوا بودیم و آخرین دستاوردها و پیشرفت‌ها را محضر حضرت آقا ارائه دادیم و این مجموعه‌ای از دستاوردها بود که هم شامل هواپیمای بدون سرنشن، هم رادارها هم موشک‌های زمین به زمین، ساحل به دریا  و ضد ناو و ... بود.

فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: ما امانت دار مردم هسیم و همه توانمندی‌ها را رسانه‌ای نکردیم و بخشی از این دستاوردها را رسانه‌ای کردیم.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری که به صورت زنده از شبکه دوم سیما پخش می‌شد در پاسخ به این پرسش که چگونه به ما می‌توانیم رسیدید گفت: ما رهبر معظم انقلاب را ولی فقیه می‌دانیم و ایشان را به عنوان همه چیز پذیرفتیم از این رو فصل الخطاب هستند و هرآنچه تدبیر می‌فرمایند را باید اجرا کنیم و برای ما تکلیف است.

وی تأکید کرد: ما به تدابیر رهبر انقلاب به عنوان تکلیف الهی نگاه می‌کنیم.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب خود کفایی، بومی سازی مطرح شد و در زمان امامت آقا این موارد ادامه پیدا کرد. البته غیر از رهبری حضرت آقا ایشان فرمانده کل قوا و فرمانده مستقیم ما هستند. بنابراین نگاه فرماندهان مسئولان مدیران آحاد پاسداران و نیروهای مسلح با این نگاه است و علت موفقیت ما هم همین است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بحث بومی‌سازی و ما می‌توانیم را مطرح کرده بودند و نیروهای جوان هم هستند مشکل کجاست؟ مشکل وسط است. مدیران میانی باید تدابیر را با توانمندی‌هایی که امروز وجود دارد را بتوانند به محصول تبدیل کنند.ما امروز خود را در سطحی وسیع باور کرده‌ایم و می‌توانیم بند ناف خود را از بیگانه قطع کنیم.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه ما نمی‌آییم به این تدابیر حاشیه بزنیم، تدابیر رهبری را مهم عنوان و اضافه کرد: فرمان الهی است و باید اجرا شود. ضمن اینکه ما امروز از مرز تحریم‌ها گذشتیم و دشمن در بخش دفاعی نمی‌تواند کاری کند.

وی اظهار داشت: البته در برخی زمینه‌ها موفقیت کمتر بود و ما ضعف داریم و این موضوع هم در مطالب رهبری موجود بود. و باید ببینیم مسئولان امر چه میزان به تدابیر توجه کردند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران همچنین در پاسخ به این پرسش که ما باید چه کاری انجام دهیم تا شعار ما می‌توانیم نهادینه شود، خاطرنشان کرد: وقتی موشک خلیج فارس در سال 90 انجام شد خدمت حضرت آقا گفتیم دقت آن به 30 تا 35 رسیده و ایشان گفتند کار خوبی است. ولی این دقت را به 10 تا 15 متر برسانید. گفتیم چشم و ظرف شش ماه کار انجام شد.

سردار حاجی زاده یادآور شد: البته با وزیر دفاع جلسه گذاشتیم و جلسات اول حاکی از این بود که این موضوع اتفاق نمی‌افتد و نمی‌شود اما ما گفتیم حکم الهی است و باید انجام دهیم خداوند هم کمک کرد.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر پهپاد آرکیو 170 اظهار داشت: بارها اشاره کرده‌ام این هواپیما دستاوردهای زیادی در بخش اطلاعاتی و فناوری‌ها داشته است و یکی از پروژه‌ها مهندسی معکوس است و خودمانی بگویم این کار به خاطر روکم کنی بود. از این رو به دنبال آن رفتیم تا بسازیم.البته هواپیماهای دیگری هم داریم که دست کم از این نداشته است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه از آذر 90 تا به امروز این کار انجام شد افزود: تست‌های پرواز RQ_170 هنوز مانده هرچند مقیاس 15 درصد آن تست شده و مدیریت پروازی آن هم انجام شده است و اکنون فروندهای دوم و سوم آن نیز در حال ساخت است.

به گفته وی مقیاس یک به یک و 40 درصد پهپاد آرکیو 170 در نمایشگاه هوافضای سپاه به نمایش درآمده و قرار است طی ماه‌های آینده تست پروازی آن نیز انجام شود.

* طرف‌های غربی با هدف مشخص می‌خواهند درباره موشک‌های بالستیک مذاکره کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو اشاره کرد و گفت: دستاوردهای اخیر سپاه پاسداران می‌تواند یک الگو باشد. آنها (طرف غربی)با هدف خاصی می‌خواهند درباره موشک‌های بالستیک مذاکره کنند چرا درباره قطعات خودرو مذاکره نمی‌کنند و فقط می‌خواهند در رابطه با موشک‌های بالستیک مذاکره کنند چون ما در ابعاد نظامی و تسلیحاتی از مرز تحریم عبور کردیم. آنها دیگر نمی‌توانند ما را تحریم و محدود کنند.

وی با بیان اینکه در سایر عرصه‌ها نیز تصورمان این است که پیشرفت مناسبی داشته باشیم خاطرنشان کرد: باید تحریم‌ها بی خاصیت شوند چرا که اگر بی خاصیت شوند آنها دیگر نمی‌توانند کاری بکنند. ما زمانی از رادار فقط یک بازدید و تصویر داشتیم اما امروز پیشرفته ترین رادارها را می‌سازیم.

* درحال تولید انبوه موشک‌های زمین به زمین نقطه‌زن هستیم

سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال تولید انبوه موشک‌های زمین به زمین نقطه زن هستیم و تغییرات و اصلاحات لازم روی این موشک‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: در جریان بازیدد فرمانده معظم کل قوا دو نوع موشک بالستیک را رونمایی کردیم موشک هرمز 1 و هرمز 2.

* هرمز1 بالستیک ضدرادار و هرمز2 بالستیک ضدناو است

وی برهمین اساس اضافه کرد: موشک بالستیک هرمز 1 یک موشک ضد رادار است که این رادار می‌تواند روی ناوهای هواپیمابر یا بر روی خشکی روی سایت‌های پاتریوت به صورت جستجوگر جهت انهدام مستقر باشد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه موشک هرمز 1 از فاصله 300 کیلومتری شلیک شده است، خاطرنشان کرد: موشک هرمز 2 نیز یک موشک بالستیک ضدناو است که عمدتا سرعت موشک های ضد ناو ما زیر 8 دهم ماخ بوده اما امروز این سرعت را به 4 برابر صوت ارتقا داده‌ایم.

وی در تشریح سامانه پدافندی سوم خرداد نیز با بیان اینکه سوم خرداد یک دستاور بسیار مهم بود گفت: سوم خرداد یک سامانه پدافندی برد متوسط و آرایه‌فازی‌است که در واقع 1700 رادار را در اختیار دارد.

* سامانه پدافندی سوم خرداد به صورت همزمان 4 هدف را مورد اصابت قرار می‌دهد

به گفته فرمانده هوافضای سپاه پاسداران سامانه پدافندی سوم خرداد به صورت همزمان 4 هدف را مورد اصابت قرار می‌دهد که 8 موشک نیز توانایی شلیک از این سامانه را دارند.

وی با بیان اینکه ما در آینده به دنبال ساخت موشکی با برد 100 کیلومتر برای سامانه پدافندی سوم خرداد خواهیم بود، گفت: هم اکنون برد موشکی ما در سامانه سوم خرداد 50 کیلومتر است.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه ما هم اکنون در موضوع سامانه های پدافندی به لبه تکنولوژی رسیده‌ایم و جزو کشورهای تراز اول در این بخش به حساب می‌رویم اظهار داشت: تدابیر رهبر معظم انقلاب برای ما یک تکلیف است و ما به شدت آن را دنبال می‌کنیم و پیگیر هستیم. چرا که دشمنان ما دائما ما را تهدید می‌کنند و علاقه مند هستند که وضعیت ایران به مانند افغانستان، عراق، سوریه و یا لبنان باشد اما این اتفاق هرگز نخواهد افتاد چرا که نیروهای مسلح ما هشیارند.

وی ادامه داد: موضوع جنگ و تهاجم علیه ایران را هرگز نادیده نمی‌گیریم ما با این فرض که شش ماه دیگر جنگ می‌شود زندگی می‌کنیم و لحظه‌ای غافل نمی‌شویم چرا که همواره مورد تهاجم بوده‌ایم و باید سطحی از امنیت را فراهم کنیم که مردم ما همیشه احساس امنیت و آسایش داشته باشند بنابراین تدابیر حضرت آقا را با جدیت دنبال می‌کنیم و به دنبال ارتقای جایگاه خود خواهیم بود.

* 14 نوع پهپاد تولید کرده‌ایم

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در تشریح دستاوردهای پهپادی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما در سال 90 در هوافضای سپاه فقط 4 نوع پهپاد را تولید کرده بودیم اظهار داشت: امروز ما موفق شده‌ایم 14 نوع پهپاد را تولید کنیم. و بخش‌هایی از آن نیز رسانه‌ای شده است مثل پهپاد شاهد 121 و 125 .

به گفته سردار حاجی زاده پهپادهای تولید داخل اکنون به مرز 12 ساعت پرواز مداوم رسیده‌اند و در ساخت تکنولوژی پهپاد ما از آمریکا نیز در بخش‌هایی جلوتر هستیم.

* اگر دشمن دست از پا خطا کند امکانات تهاجمی نیز در اختیار داریم

وی با بیان اینکه توانمندان سپاه پاسداران در تولید موتورهای هواپیماهای بدون سرنشین نیز به جایگاه ارزشمندی رسیدند گفت: هم اکنون ساخت موتورهای پهپاد را به 4 و 5 مدل مختلف رسانده‌ایم. که برخی از‌آنها مجهز به موتورهای پیستونی هستند که کشورهای محدودی در دنیا این ظرفیت را در خود دارند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما هم تدافعی هستیم و هم تهاجمی و اگر دشمن دست از پا خطا کند امکانات تهاجمی نیز در اختیار داریم، اظهار داشت: ما نیروهای مخلص و با ایمان و با اراده‌ای را داریم که شبانه روز در حال کار و فعالیت هستند. ما دشمنانمان را لحظه‌‌ای رصد می‌کنیم و امروز سربازان ما خودشان را باور کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار حاجی زاده در ادامه درباره تهدیدات و تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: آنها دوست دارند ما را ذلیل ببینند، ما را تحقیر کنند البته  می‌بینند که نمی‌توانند این کار را کنند و خارج از اراده آن‌هاست چرا که این توانمندی‌ها به فضل الهی در درون کشور ایجاد شده است و نمی‌توانند کاری کنند.

وی تأکید کرد: بعضی از برنامه‌های فرماندهان آمریکایی را دیدیم آنها خود می‌گویند پایگاه‌های ایران در شعاع 200 ، 300 کیلومتر خاصیت ندارد و ناوهای هوابری که به خلیج فارس می‌رود و برمی‌گردد در تیررس ایران است.

* سازمان رزمی بیگانگان را بی خاصیت می‌کنیم

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: قطعا با توانایی‌هایی که امروز پیدا کردیم و رشد هم خواهیم داد کاری خواهیم کرد خواب و آرامش از‌آنها گرفته شود، کاری می‌کنیم سازمان رزمی بیگانگان کاملا بی‌خاصیت شود.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه الآن سالیان سال است که از مرز بازدارندگی گذشته‌ایم، اظهار داشت: بعضی‌ها به اشتباه می‌گویند باید به بازدارندگی برسیم درصورتی که از بازدارندگی گذشته‌ایم همان‌طور که از تحریم‌ها عبور کردیم، باید سازمان رزمی آنها را بی خاصیت کنیم و این اتفاق هم می‌افتد.

وی با بیان اینکه مردم باید با خیال راحت و در اوج آرامش و امنیت به زندگی خود بپردازند تأکید کرد: دیگر نباید نگران باشند که آنها بخواهند برای تهدید تصمیم بگیرند، غلط می‌کنند ما را تهدید کنند و امروز هم نمی‌توانند کاری کنند.

*مدیریت جهادی، جهاد در مقابل دشمن است

سردار حاجی زاده در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌شود "ما می‌توانیم" را در عرصه‌های مختلف کشور پیاده کرد تا بتوانیم به نقطه‌های امیدبخش دست یابیم به اهمیت مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: باید مدیریت جهادی داشته باشیم الآن درگیر جنگ اقتصادی هستیم. وقتی می‌گوییم مدیریت جهادی، جهاد در مقابل دشمن است.

وی با اشاره به اینکه ما دیروز در شلمچه، مجنون و فاو در حال جنگ بودیم افزود: الآن جبهه جدید ما در حوزه اقتصاد است. دیروز افسران، مدیران و سربازان ما در میدان می‌جنگیدند و امروز حوزه اقتصاد، بانکداری و کشاورزی است و مردم همه در این عرصه مسئول هستند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: این بار دشمن به اقتصاد ما تهاجم کرده است و باید این را جدی بگیریم.وزیر خزانه داری آمریکا کشور به کشور جلسه می‌گذارد و مدیریت می‌کنند ما هم باید در مقابل آنها بایستیم و اینکار یک حرکت جمعی را می‌خواهد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: نسخه‌هایی که فرمانده کل قوا صادر کردند راه حل مشکل تحریم است ومدیریت جهادی نسخه نجات بخش کشور است. و انشاءالله تحریم‌ها را بی‌خاصیت می‌کنیم.