به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی میلاد حضرت علی(ع) را تبریک گفته و به ذکر احادیثی در فضایل این امام بزرگوار پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن شرح بخشی از تاریخ حکومت حضرت علی(ع) گفت: امروز نیز گروهی از متعصبین خشک مقدس به شیوه مارقین با همان عصبیت به جان مسلمانان افتاده اند و با سلاح تکفیر پیوندهای اسلامی را نابود می کنند و روحیه مبارزه گری خود را به جای طغیان علیه استبداد و استکبار به مصرف امت اسلامی کشانده اند. در زمان حضرت علی(ع) نیز مارقین از سلاح تکفیر بهره می جستند و حتی حضرت علی(ع) را تکفیر کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا تکفیریون امروز، ماموریت مارقین را ندارند که جان و آبروی مسلمانان را نشانه رفته اند؟ و چه خوب امام علی(ع) آنها را تصویر نمود که تیرهایی هستند در دست شیطان. امروز این تیرهای شیطانی در عراق و افغانستان و پاکستان و سوریه کاری جز تفرقه و کشتار مسلمانان انجام نمی دهند و اقدامات آنان بیشترین بهره را برای سیاست بازان مکار جهانی دارد.

وی  ادامه داد: از طرف دیگر قاسطین و ناکثین جهان امروز با قدرت اقتصادی و سیاسی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده اند و هر روز به بهانه ای ماجرایی درست می کنند. به خاطر مطامع دنیوی چند جنگ راه انداخته اند و سالها است با مکر سیاسی و رسانه ای در مقابل ملت ایران سنگ اندازی کرده اند و از سلاح نفت و بانک استفاده نامشروع کردند تا به مقاومت ملت ایران لطمه  وارد کنند.

لاریجانی تصریح کرد: اخیراً رئیس جمهور آمریکا به دولت روسیه و آقای پوتین اخطار داده که نباید از ابزار انرژی در ماجرای اوکراین استفاده سیاسی کند واقعاً خجالت آور و تعجب آور است که این گروه سیاست باز مکار اینقدر فراموش کار شده اند. مگر شما در این سالها از سلاح تحریم نفت و گاز علیه ملت ایران استفاده سیاسی نکردید.

وی افزود: پس با چه منطقی نسبت به روسیه موعظه می کنید؟ اگر استفاده ابزاری از انرژی در سیاست را تقبیح می کنید سال ها است که با این روش در مقابل ملت ایران ایستاده اید.

رئیس مجلس  شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به حرف های ناگفته مقامات آمریکایی در خصوص مذاکرات هسته ای گفت:  مقامات آمریکایی در آشکار و نهان برای حد و حدود فناوری صلح آمیز هسته ای خط و نشان کشیده اند که تعداد سانتریفیوژها  در ایران فلان مقدار باشد یا آب سنگین اراک چنان شود یا تحقیق و توسعه فلان محدودیت را پیدا کند.

وی افزود: ظاهراً قدرت های بزرگ غربی میدان مذاکرات هسته ای را با شعبده بازی سیاسی اشتباه گرفته اند. مذاکرات هسته ای مذاکراتی واقعی است تا عیار اتهامات واهی شما روشن شود و ملت ایران ارزشی برای این گونه مانورهای ننگین شما قائل نیستند.

لاریجانی تاکید کرد: ملت ایران طی سال های طولانی مجاهدت و پایداری به چنین دستاوردی رسیده است آن هم در شرایطی که شما بالاترین مقابله را با اراده ملت از خود نشان دادید.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران صاحب فناوری هسته ای شده است گفت: این امری نیست که قابل معامله باشد، ایران در مذاکرات هسته ای به دنبال روشنگری حق خویش به جهان است نه دنبال اسباب بازی هسته ای لذا مذاکره کنندگان هسته ای نمی توانند از هیچ یک از حقوق هسته ای ایران شامل غنی سازی در حد کارخانه غنی سازی و تحقیق  و توسعه بدون هیچ مسئولیت صرفنظر نمایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته تاکید فرمودند مبنای توفیق حرکت آتی کشور را در خودباوری و تکیه بر دانش و توانمندی های داخلی می دانند که یک نمونه مهم آن در دانش هسته ای رخ نموده است و به روشنی اعلام می کند که در مذاکرات آینده چارچوب مورد قبول صیانت از کلیت فناوری صلح آمیز هسته ای است و کمیت این فناوری محل چانه زنی نیست.

وی ادامه داد: تنها خط قرمز در کیفیت فناوری هسته ای بر حسب فتوای رهبری تولید سلاح می باشد نه چیز دیگر.

لاریجانی تاکید کرد: وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده صرفاً در این مسیر و فقط در موضوع هسته ای و نه چیز دیگر می توانند مذاکره کنند.

وی تصریح کرد: قدرت های غربی نیز بدانند که اگر نسبت به مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد مذاکرات نهایی محل مسامحه نخواهد بود.