به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «حاییم کورن» سفیر جدید رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در میان تدابیر شدید امنیتی وارد قاهره پایتخت مصر شد تا منصب جدید خود را تحویل بگیرد و جانشین «یعقوب امیتای» سفیر سابق این رژیم، شود.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، «حاییم کورن» امروز یکشنبه با هواپیمای ایر سینا از تل آویو وارد قاهره شد.

بر اساس این گزارش، «هشام مرزوق» معاون وزیر خارجه مصر در امور تشریفات در مراسم استقبال سفیر جدید رژیم صهیونیستی، حضور داشت و کورن نیز به همراه تیم 7 نفره سفارت آمده بود و پس از ورود به سالن تشریفات فرودگاه در میان تدابیر شدید امنیتی عازم مقر اقامت سفیر این رژیم در ضاحیه المعادی شد.

قرار است سفیر جدید رژیم صهیونیستی با تعدادی از مسئولان ارشد وزارت خارجه مصر دیدار و پس از آن بار دیگر به تل آویو بازخواهد گشت.

کورن پیش از این سفیر رژیم صهیونیستی در سودان جنوبی بوده و نقش زیادی در ترسیم روابط این رژیم در قاره آفریقا ایفا کرده است و همچنین عهده دار مناصب مهم دیگری در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از جمله مدیر بخش خاورمیانه و برنامه ریزی راهبردی بوده است همچنانکه این بخش از وزارت خارجه نیز به داشتن ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های امنیتی و هماهنگی کامل با آنها معروف است.

کورن همچنین منصب سرکنسول اسرائیل در اسکندریه، شیکاگو و نپال را بر عهده داشته و به عنوان استاد دانشگاه حیفا و دانشگاه شیکاگو تدریس کرده است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته رژیم صهیونیستی کورن را به عنوان سفیر این رژیم در ترکمنستان معرفی کرد اما مقامات این کشور با این پیشنهاد مخالفت کردند.