به گزارش پارس به نقل از تسنیم،ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با مرکز رسانه امور خارجی درباره خط مشی آمریکا در مسائل مختلف بین‌المللی از جمله موشک‌های بالستیک ایران اظهار نظر کرد.

خانم هارف در این نشست خبری که روز پنجشنبه برگزار شد اما جزئیات آن روز جمعه منتشر شده درباره تصمیم دولت آمریکا برای سرعت بخشیدن به روند تکمیل سامانه پدافند موشکی اروپا اظهار نظر کرد و گفت که تنها هدف قرار دادن روسیه در دستور کار این سامانه نیست.

طبق گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا «تهدیدهای موشک بالستیک ایران» هم از جمله مسائلی است که واشنگتن قصد دارد آن را در این برنامه موشکی تحت پوشش قرار دهد.

این مقام آمریکایی گفت: «این سامانه در مقابل روسیه طراحی نشده است. پدافند موشکی ما برای مقابله با مجموعه‌ای از تهدیدهای موشک بالستیک که ما با آن مواجه هستیم طراحی شده است.»

وی افزود: «آشکار است که ما هنگام صحبت درباره ایران درباره تهدیدهای موشک‌های بالستیک ایران زیاد صحبت کرده‌ایم. بنابراین ما پیگیر (برنامه پدافند موشکی اروپا) هستیم و برنامه‌ای برای تغییر آن هم نداریم.»

آمریکا برای نصب تجهیزات موشکی در شرق اروپا با رومانی و لهستان، توافق‌نامه‌هایی امضا کرده است. این کشور بارها تایید کرده است که استقرار سامانه پدافند موشکی در اروپا تنها با توجه به تهدید موشکی از منطقه خاورمیانه به ویژه ایران و دفاع از امنیت اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا صورت می گیرد.