به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عصام الحمیدان دادستان کل دوبی اعلام کرد شش ایرانی را به دست داشتن در ربودن عباس یزدان‌پناه بازرگان ایرانی‌تبار که از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون ناپدید شده متهم کرده است که سه تن از آنها هم اکنون در بازداشت به سر می برند و سه تن دیگر تحت تعقیب قرار دارند.


براساس گزارش پایگاه خبری نشنال این شش نفر به آدم‌ربایی، سرقت،‌ مخفی کردن اموال مسروقه و به خطر انداختن جان افراد متهم شدند. عباس یزدان‌پناه یزدی یک بازرگان 44 ساله انگلیسی ایرانی الاصل است که در 25 ژوئن سال 2013 پس از ترک محل کار خود در دوبی ناپدید شد. بنابر اعلام دادستان دوبی، از زمان ناپدید شدن وی تاکنون نیروهای امنیت ملی تلاش می کنند عاملان این ماجرا و جزییات آن را کشف کنند.

وی همچنین گفت: این متهمان آقای یزدی را مدتها در خانه ای زیر نظر داشته و به دنبال فرصتی بودند تا بتوانند وی را بربایند که در نهایت پس از ربودنش وی را به طور غیرقانونی از طریق دریا از امارات متحده عربی خارج کردند.

براساس این گزارش اولین متهم این پرونده در اعترافاتش که از طریق یک نوار ویدئویی توسط دفتر دادستانی دوبی منتشر شده است جزییات ربودن یزدان‌پناه را از ابتدای طراحی این کار تا اجرای آن فاش کرده است.

عباس یزدان‌پناه پس از آنکه در یک دادگاه لاهه در ارتباط با پرونده شرکت هلال نفت امارات و شرکت ملی نفت ایران از طریق ویدئو کنفرانس شهادت داده بود ناپدید شد. اما هنوز شواهدی که ثابت کند ناپدید شدن وی ارتباطی با شهادت دادنش در دادگاه لاهه داشته وجود ندارد.

وزارت خارجه انگلیس نیز پیش از این اعلام کرد از زمان ناپدید شدن این بازرگان در دوبی با مقامات امارات و جمهوری اسلامی ایران در خصوص سرنوشت وی در ارتباط بوده است.