به گزارش پارس نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح استیضاح وزیر نفت اظهار داشت: طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت تهیه شده است. وی ادامه داد: محور استیضاح وزیر نفت این است که این وزارتخانه تعهداتی را که در خصوص احداث پتروشیمی‌ها داده بود هم اکنون از انجام آن سر باز می‌زند و ما به عنوان نماینده مردم در مقابل فشار مردم برای راه اندازی این پتروشیمی‌ها قرار گرفته‌ایم.


نماینده مردم ممسنی در مجلس گفت: اینکه وزیر نفت از انجام تعهد احداث پتروشیمی‌ها سر باز می‌زند، یک خلف وعده سازمانی است؛ بنابراین این موضوع همچنان در دستور کار ما قرار دارد. شفیعی افزود: قرار شد با وزیر نفت مذاکراتی را برای رفع مسائلی که وزارتخانه از انجام تعهدش خودداری کرده بود، برگزار کنیم اما هنوز آقای وزیر در برگزاری جلسه اکراه می‌ورزد و اگر جلسه برگزار نشود طرح استیضاح وزیر نفت به عنوان اولویت اصلی در دستور کار مجمع نمایندگان فارس و سایر مجامع قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه طرح استیضاح وزیر نفت به صورت جدی در جریان است، تصریح کرد: اگر تا اواخر هفته آینده به نتیجه‌ای نرسیم مجدداً پرونده استیضاح از سر گرفته می‌شود. البته در جلسه مقدماتی با حضور وزیر نفت و آقای لاریجانی رئیس مجلس، آقای زنگنه متعهد شد که برخی مطالبات ما پیگیری شود.

شفیعی پیش از این گفته بود: در پی بی‌توجهی وزارت نفت به تعهدات خود در کشور و به‌ویژه استان فارس، ۱۸ نماینده‌ی این استان تصمیم به طرح موضوع استیضاح وی گرفتند.