به گزارش پارس به نقل از فارس، مقامات پیشین آمریکایی از تغییر رویکرد اسرائیل در قبال ایران خبر داده اند.

پایگاه خبری المانیتور مدعی شده اسرائیل اکنون بر این باور است که حصول توافق هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ اجتناب ناپذیر است و بر همین اساس در تماس با گروه های میانجی آمریکایی از آنها درباره نحوه اجرای توافقنامه ها و نظارت بر آنها سوال کرده است.

این موضوع را مقامات پیشین آمریکایی و کارشناسان مسائل ایران که درگیر بحث با اسرائیلی ها بوده اند به المانیتور گفته اند.

البته مواضع مقامات اسرائیل همچنان این است که « عدم توافق» ، تنها توافقِ ممکن با ایران بر سر مسائل هسته ای است، اما مقامات پیشین آمریکایی و کارشناسان دخیل در گفت وگوها با اسرائیلی ها متوجه شده اند که آنها اکنون با توجه به افزایش احتمال توافق هسته ای با ایران مواضعشان درباره این موضوع را تغییر داده اند.

گزارش المانیتور حاکی است مقامات اسرائیلی اکنون توجهشان را بر پیامدهای توافق هسته ای با ایران، نظارت ها و راستی آزمایی های برای کشف موارد نقض توافق ها از طرف ایران و اقدامات تنبیهی متمرکز کرده اند.

مطابق گفته منابع پایگاه خبری المانیتور، مقامات اسرائیلی اکنون به این نتیجه رسیده اند که عدم توافق کامل با ایران اتفاق نخواهد افتاد.

آنها طی مصاحبه ای با المانیتور گفته اند: « ظاهراً آنها به این نتیجه رسیده اند که ایرانی ها به خاطر کنار آمدن با مخالفان داخلی شان به یک برنامه هسته ای غیرنظامی در داخل کشورشان نیاز دارند. »

« ران درمر» ، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در هفته جاری در یک کنفرانس مربوط به « اتحادیه ضدافتراء» گغته بود: « اسرائیلی ها نگرانی های زیادی درباره مذاکرات فعلی با ایران دارند زیرا تمامی نشانه ها حاکی از ان است که ۱+۵ در حال پذیرش توافقی است که خللی در توانایی ایران برای ساخت بمب به وجود نمی آورد. »

یکی از دیپلمات های ارشد دخیل در رایزنی های ماه آوریل با اسرائیل به شرط عدم افشا نام به المانیتور گفت: « یک موضوع اساسی هست که متقاعد کردن اسرائیلی ها درباره آنها سخت است و ان نظارت است که اسرائیلی ها هرگز باور ندارند می توان توافق جامع هسته ای با ایران را تحت نظارت قرار داد. »