به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه لبنانی « السفیر» در گزارشی به مذاکرات جاری بین جریان « المستقبل» و جریان آزاد ملی به منظور  توافق بر سر کاندیداتوری ژنرال « میشل عون» رئیس فراکسیون « تغییر و اصلاح» پارلمان لبنان و متحد حزب الله پرداخت و تاکید کرد: امروز موضوع مذاکره بین عون و « سعد حریری» نخست وزیر اسبق لبنان دیگر یک فرضیه نیست، بلکه به یک حقیقت شبهه ناپذیر تبدیل شده است.

این گزارش حاکی است که برخی منابع آگاه گفتند که ژنرال عون در دیدار با حریری در یک کشور خارجی، فرزند نخست وزیر فقید لبنان را به تفاهم با « سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله دعوت کرد و خطاب به « سعد حریری» گفت: این تفاهم اهمیتی حیاتی و ضرورت بزرگی به شمار می رود و در صورت به ثمر نشستن آن، نجات لبنان را در پی خواهد داشت… بنده آمادگی دارم در ایجاد همگرایی بین شما نقش مثبتی را به جا آورم تا دو طرف در کنار یکدیگر در کابینه حضور داشته باشید.

به گفته روایان این دیدار، عون خطاب به حریری گفت: آرزو دارم که لحن گفتمان خود را اصلاح کنید و از شدت آن علیه حزب الله بکاهید زیرا این امر می تواند فضای مناسبی برای پیشبرد مذاکرات فراهم کند.

بر اساس این گزارش، به هنگامی که سعد حریری پرونده ترور پدرش را پیش کشید، عون خطاب به او گفت: جناب نخست وزیر (سابق) حزب الله پدرت را نکشته است… . شما پیش از این « بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را به ترور پدرت متهم کردید که توسط دادگاه بین المللی بیگناه شناخته شد و بعد از آن انگشت اتهام را به سوی حزب (الله) نشانه رفتید و این حزب هم بیگناه است.

عون در این دیدار بر ضرورت بازگشت سعد حریری به لبنان تاکید کرد.