به گزارش پارس  به نقل از واحد مرکزی خبر، جاناتان کارل، خبرنگار شبکه تلویزیونی ای بی سی گزارش داد « روسیه کشوری است که وی مایل است روابط خود را با آن تحکیم بخشد. اوباما در یکی از دیدارهای خود با دیمیتری مدودوف، رئیس جمهور وقت روسیه گفته بود « بعد از انتخابات با انعطاف پذیری بیشتری رفتار خواهم کرد… »

اما درحالی که اوباما خود را برای اعمال دور جدیدی از تحریمها بر ضد روسیه آماده می کند، سطح روابط میان اوباما و رئیس جمهور روسیه بار دیگر کاهش یافته است. این درحالی است که موج تنش و درگیری در اوکراین افزایش یافته است. نیروهای طرفدار روسیه در شرق اوکراین هجده ناظر بین المللی را بازداشت کردند.

محمد لیلا، خبرنگار این شبکه از اسلاوینسک گزارش داد « جدایی طلبان مسلح روسیه که به سلاح های سنگین مجهز هستند، در حال تحکیم مواضع خود هستند. » شبه نظامیان از دیدن خبرنگاران استقبال نکردند.

در دور جدید تحریمها، آمریکا و متحدانش قصد دارند جرگه سالاران نزدیک به ولادمیر پوتین را هدف قرار دهند. با این حال اوباما از تشدید تحریم و تعمیم آن به همه بخشهای اقتصادی روسیه خودداری کرده است. وی گفت اینگونه تحریمها زمانی کارآمد خواهد بود که اروپایی ها نیز در این زمینه همکاری کنند اما تاکنون اینگونه نبوده است. »