به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای بیش از یک ساعت به سوالات دانشجویان در مالزی پاسخ داد که این سوالات بیشتر بر مسائل شخصی رئیس جمهوری آمریکا متمرکز بود تا سوالات مختلف در مورد سیاست های آمریکا، قاهره و آسیا.

اوباما در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در این رابطه که بزرگترین ابراز پشیمانی وی چه بوده است، اوباما به مادرش " آن دونهام" که در سال ۱۹۹۵ به دلیل بیماری سرطان جان خود را از دست داده اشاره کرد.

اوباما در پاسخ به این سوال گفت: پشیمانم که چرا زمان بیشتری را با مادرم سپری نکردم. مادر من زود جان خود را از دست داد. او یک سال بزرگتر از سن فعلی من جان خود را از دست داد. این اتفاق خیلی سریع رخ داد ظرف شش ماه. آن زمان دوران جوانی من از ۲۰ تا ۳۰ سال بود که من مشغله زیادی در زندگی ام داشتم. همیشه با مادرم در ارتباط نبودم تا در مورد مسائل مختلف سخن بگوییم.

رئیس جمهوری آمریکا در جمع این دانشجویان در کوآلالامپور گفت: آنچه شما در نهایت در ذهن تان به یاد می آورید این است که افرادی وجود دارند که شما آن ها را دوست دارید. نتوانستم حتی یک روز و یا حداقل بیشتر با مادرم باشم تا ببینم او در مورد چه مسائلی فکر می کند و چه کاری انجام می دهد.

دانشجوی دیگری از اوباما خواست که بگوید که آرزوهای وی در سن جوانی چه بوده و اینکه آیا وی به اهدافش رسیده است یا خیر.

اوباما در پاسخ به این سوال گفت که وی در برخی مقاطع تحصیلی اش درس هایش را جدی نگرفته بود.

رئیس جمهوری آمریکا خود را جوانی سرکش از یک زندگی خانوادگی پیچیده خواند که بدون پدر در خانه بزرگ شد.

اوباما افزود: خانواده چشمگیر منبع شادکامی و سعادت است.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال دیگری در این رابطه که وی امیدوار است چه میراثی از خود به جای بگذارد پاسخ طولانی داد و به مسائل مختلفی از جمله اینکه می خواهد یک پدر خوب و یک شوهر عالی باشد، اشاره کرد.

اوباما در پاسخ به سوالی در مورد میراثش در دوران ریاست جمهوری به پاسخ دولتش به بحران مالی پس از سال ۲۰۰۹، ارتقای فرصت اقتصادی بزرگتر برای همه مردم، مهار تسلیحات شیمیایی سوریه، تشویق به ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطین و اولین رئیس جمهوری آمریکا که به میانمار سفر کرده، اشاره کرد.