به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بازرسى‏ هاى ماهانه یا هفتگى از زندان‏ ها، یک رویه معمول در تمامى زندان‏ هاى دنیا و یک رویه منطقى براى جلوگیرى از تخلفات احتمالى و در راستاى سیاست‏ هاى پیشگیرانه است. در ایران و به‏ خصوص زندان اوین، على ‏ رغم بسیارى از کشورها که آیین‏ نامه مشخصى براى این بازرسى ‏ ها ندارد، از سال‏ ها پیش؛ یک آیین ‏ نامه مناسب تدوین شده است.

بازرسى ‏ هاى ماهانه توسط مأمورین مشخص ‏ شده زندان و با معیت ناظر زندانیان که توسط خود زندانیان انتخاب مى ‏ شود، صورت مى ‏ گیرد. در مورد اخیر نیز، مأمورین به همراه ناظر منتخب زندانیان و بعد از چک مبنى بر روشن و سالم‏ بودن تمامى دوربین‏ هاى زندان شروع به انجام بازرسى کردند.

در جریان بازرسى اخیر زندان اوین نیز صرفاً افراد ۲ اتاق ممانعت کرده و قصد داشتند به‏ صورت حرفه‏ اى در روند بازرسى اختلال ایجاد کنند به ‏ طورى‏ که هدف آن‏ ها ایجاد درگیرى بود که خوشبختانه با سعه ‏ صدر مأمورین حاضر در بازرسى، این اقدام پیش ‏ بینى ‏ شده آن‏ ها ناکام ماند.

این افراد از طریق تیزى ساخته‏ شده از اجزاى تخت خواب‏ ها بنا داشتند به مأمورین حمله کنند تا آن‏ ها را وادار به واکنش کرده و اهداف خود را پیاده کنند اما این مسأله نیز ناکام ماند. این اتفاقات صرفاً در ۲ اتاق بوده و زندانیان این اتاق نیز از عناصر فتنه، نفاق و جواسیس محکوم‏ شده بودند.

  در بازرسى انجام‏ شده از این دو اتاق، تعداد زیادى سیم ‏ کارت، تلفن همراه، ضبط صدا، رادیو، باترى، شارژر موبایل و… کشف شد. با کشف و ضبط سیم‏ کارت‏ هاى تلفن همراه و پرینتى که از مکالمات آن‏ ها گرفته شده، مشخص شد این سیم‏ کارت‏ ها اصولاً براى ارتباط گیرى خانواده‏ هاى زندانیان نبوده و عمدتاً به‏ منظور ارتباط با عوامل ضدانقلاب خارج از کشور، شبکه‏ هاى نفاق و از جمله   بی بی سی فارسى بوده است.

هم‏ چنین در این بازرسى‏ ها، آلات قمار و ۷ بطرى مشروب الکلى دست‏ ساز نیز کشف شده است که نمایندگان اتاق‏ هایى که این مشروبات در آن‏ ها یافت شده، صورت‏ جلسه آن ‏ را امضا کرده ‏ اند. این بطرى‏ ها در اتاق‏ هایى کشف شده است که میان زندانیان فتنه، تکفیرى و نفاق مشترک بوده است.

رسانه ‏ هاى بیگانه تبلیغ مى‏ کنند که این بازرسى با ضرب و شتم همراه بوده است. در این‏ باره باید گفت، در جریان بازرسى از زندان اوین، کوچک‏ ترین توهینى به هیچ‏ کدام از زندانیان صورت نگرفته است هرچند برخى زندانیان ۲ اتاق مذکور قصد مجروح ‏ کردن خود را داشتند و یک نفر از آنان نیز اقدام به شکستن شیشه اتاق کرد که در این ‏ باره هم آسیب قابل توجه ى به وى وارد نشده است و خبرسازى صورت‏ گرفته به ‏ ویژه توسط بى‏ بی‏ سى فارسى به‏ دلیل ضربه وسیعى بوده که به باند و شبکه خبرسازى جعلى داخل زندان وارد شده است.

علت تبلیغات رسانه‏ هاى بیگانه در موضوع بازرسى از بند ۳۵۰ اوین

۱- اعطاى روحیه وحمایت از جریان فتنه، نفاق و جاسوس‏ هاى غرب که در زندان به‏ سر مى ‏ برند.
۲- ایجاد بهانه ‏ هاى حقوق بشرى علیه جمهورى اسلامى ایران.
۳- بر هم زدن آرامش حاکم بر افکار عمومى ایران.
۴- لاپوشانى کشف شبکه جاسوسى انگلیس در زندان اوین.