به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ،   حسن روحانی در سفر  به استان سیستان و بلوچستان با اسماعیل زهی معروف به مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی شهر زاهدان دیدار خصوصی برگزار کرد.

در پی سفر رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان، رایزنی های گسترده ای از سوی استاندار برای سخنرانی   عبدالحمید در مراسم استقبال انجام شد که این سخنرانی مورد موافقت دفتر حسن روحانی قرار نگرفت.  

بعد از این موضوع، اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، تلاش هایی را جهت انجام دیدار خصوصی انجام داد که این دیدار به صورت خصوصی، پیش از دیدار رییس جمهور با علما، فضلا و طلاب استان سیستان و بلوچستان در ساعات پایانی روز گذشته انجام شد.

هنوز از محتوای دیدار خصوصی   عبدالحمید و حسن روحانی خبری از سوی مراجع رسمی و غیر رسمی منتشر نشده است

پیش از این برخی رسانه ها خبر درخواست   عبدالحمید برای دیدار باحسن روحانی و دعوت وی برای حضور در ضیافت شام را مطرح کرده بودند.

صبح دیروز نیز خانم مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان، دختر روحانی و همسر استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده عبدالحمید و احمد نارویی دیدار و درگذشت احمد نارویی را به خانواده آنها تسلیت گفتند.

گفتنی است   مولوی احمد نارویی معاون مولوی عبدالحمید ۲۶ اسفند سال گذشته بر اثر تصادف فوت شد. . این حادثه در جاده چشمه زیارت بخش مرکزی زاهدان اتفاق افتاده بود. احمد نارویی داماد عبدالحمید و امام جمعه موقت مسجد مکی و معاون امور مالی حوزه علمیه مکی زاهدان است.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که به دلیل کمبود وقت، اعضای دولت برای دیدار با بسیاری از خانواده شهدای اهل سنت و دیگر شهدای جنگ تحمیلی و شهدای ترور برنامه ای ندارند و به نظر می رسد جلب رضایت عبدالحمید در اولویت قرار دارد.

تلاش گسترده دولت برای ارتباط با عبدالحمید هرچند که در قالب مقابله با تبعیض بین اهل سنت و شیعه صورت گرفته است. اما به نظر می رسد ایجاد چنین ارتباطی میان رئیس جمهور با تنها یکی از علمای اهل سنت و برگزاری دیدار های محرمانه و حضور معاون رئیس جمهور و خانواده روحانی برای عرض تسلیت فوت داماد   عبدالحمید نمی تواند در وحدت شیعه و سنی موثر باشد و بلکه بیشتر تلاشی برای کسب رای و استفاده از نفوذ مولوی عبدالحمید تلقی می شود.

علیرضا زاکانی نماینده مجلس نیز در یادداشی در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس نسبت به این روابط غیرمعمول میان رئیس جمهور و مولوی عبدالحمید واکنش   نشان داد و نوشت:

یکی از راه های ایجاد نقار و شکاف و دامن زدن به تبعیض بی توجهی به علمای مجاهد و مظلوم شیعه در منطقه است که این بار نیز در این سفر جلوه ای خاص نمود.

بی شک راه برون رفت از دام گسترده دشمن و طراحی نظام سلطه به رهبری آمریکا و به میدان داری آل سعود برای توسعه جنگ افروزی مذهبی بین برادران سنی و شیعه، دقت به متن جامعه و نیازهای مردم عزیز سیستان و بلوچستان و توجه به همه علماء و اندیشمندان اهل ستت و شیعه و روسای اقوام و معروفین این استان است، که با همه ظرفیت ها مشکلات استان به نحو احسن مرتفع گردد نه عتایت به افراد خاص با تحلیل غلط نگاه به صندوق های رای در انتخابات های آتی!