به گزارش پارس به نقل از پرس تی وی، ترایان باسسکو رئیس جمهور رومانی در حالی از تصمیم آمریکا برای استقرار یک ناو جنگی جدید در دریای سیاه خبر داده است که تنش در روابط روسیه و اوکراین به شدت بالا گرفته است. بر اساس این گزارش رئیس جمهور رومانی روز گذشته در جمع خبرنگاران در شهر بندری " کنستانتا" تصریح کرد، ناوشکن دونالد کوک آمریکا هفته گذشته وارد دریای سیاه شد تا برخی تمرین های نظامی را با هدف ارتقای وضعیت امنیتی و افزایش آمادگی و ارتقای روابط با کشورهای منطقه انجام دهد.

وی افزود، یک کشتی جنگی فرانسه نیز در بندر کنستانتا پهلو گرفته است تا حمایت خود را از رومانی و کشورهای منطقه نشان دهد. ناو جنگی دونالد کوک آمریکا که قابلیت حمل موشک های بالستیک را دارد ۱۰ آوریل از طریق آبهای ترکیه وارد دریای سیاه شده و منابع آگاه این اقدام آمریکا را تلاشی از سوی ناتو برای نشان دادن حمایت خود از کشورهای دریای سیاه ارزیابی کرده اند.

ناو جنگی دونالد کوک به دیگر ناو آمریکایی موسوم به یو اس اس تروکستون پیوسته است که ماه گذشته برای انجام مانور نظامی مشترک با رومانی و بلغارستان وارد دریای سیاه شده است. ماه گذشته منطقه کریمه بار دیگر به خاک روسیه ملحق شد. این مساله با واکنش شدید و منفی کشورهای غربی روبرو شده است.

مردم کریمه در همه پرسی اخیر به الحاق این منطقه به خاک روسیه رای داده اند. تنش در روابط روسیه و غرب موجب شده تا سطح روابط دو طرف به پایین ترین حد پس از جنگ سرد تنزل یابد.