به گزارش پارس به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه های وزارت امورخارجه، « حسین امیرعبداللهیان» در ادامه سفر منطقه ای خود از امارات دیدار و با « انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی این کشور ملاقات و درخصوص همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

در این ملاقات معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با اشاره به نزدیک بودن تاریخ برگزاری دومین کمیسیون مشترک عالی ایران و امارات، برگزاری این نشست را در جهت روند رو به افزایش همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها موثر دانسته و بر آمادگی دستگاه های ذیربط جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت قوی در این کمیسیون تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به فعالیت رو به افزایش گروه های تروریستی و ترویج افراط گرایی و طائفه گری در منطقه و با تاکید بر رویکرد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، همکاری های دسته جمعی، رایزنی و گفت و گو با مقامات کشورهای همسایه را اقدامی موثر برای مقابله با این گونه تهدیدات دانست.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه استمرار وضعیت کنونی در سوریه را برای کشورهای منطقه مخاطره آمیز توصیف کرد و افزود: بدون توقف ارسال سلاح و اعزام تروریست ها به سوریه نمی توان به حل و فصل بحران این کشور و پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه خوش بین بود.

براساس این گزارش، « انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات، ضمن خوش آمدگویی به معاون وزیر امور خارجه، روند همکاری های دوجانبه را مثبت و رو به رشد دانست و بر آمادگی امارات برای فراهم کردن مقدمات برگزاری کمیسیون عالی مشترک در ابوظبی تاکید کرد.

وی افزود: روابط دو کشور در سال های گذشته روند رو به جلویی داشته و مقامات عالی امارات همواره، تقویت و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران را در جهت منافع مردم و کشورهای منطقه می دانند.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات گسترش افراط، خشونت و طائفه گرایی را به ضرر همه کشورهای منطقه دانست و دیدارها و رایزنی مقامات کشورهای منطقه را تنها راه کار مقابله با تهدیدات معرفی کرد.

وی در خصوص تحولات سوریه افزود: مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد و راه کار سیاسی با مشارکت گروه ها و جریان ها، تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی سوریه است.

در این ملاقات، تحولات مصر، بحرین و یمن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، احمد عبدالرحمن الجرمن معاون امور سیاسی وزارت خارجه امارات و محمدرضا فیاض سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات حضور داشتند.

امیرعبداللهیان از روز دوشنبه به منظور دیدار با مقامات کویتی و تسلیم دعوتنامه رئیس جمهور کشورمان به امیر کویت راهی این کشور شد و پس از آن به امارات سفر کرد. وی در سفر به ابوظبی قصد دارد با مقامات امارات متحده عربی در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به رایزنی بپردازد.