به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه تایمز انگلیس اظهار کرد: نظامیان انگلیسی پس از ۱۳ سال حضور در افغانستان از این کشور خارج می شوند.

در این مدتی که نیروهای انگلیسی حضور داشتند ۴۴۸ نفر تلفات دادند.

نظامیان انگلیسی حدود دو هفته پیش در آخرین اقدام برای خروج کامل از افغانستان تمام پایگاه‎ های نظامی خود در ولایت « هلمند» در جنوب این کشور را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کردند.

ولایت هلمند از ناامن‎ ترین ولایت‎ های افغانستان است که نظامیان انگلیسی پس از ورود به این کشور در سال ۲۰۰۱ میلادی ۱۳۷ پایگاه نظامی در آن ایجاد کردند.

بر اساس گزارش‎ ها، قرار است نظامیان انگلیسی از این تعداد پایگاه تنها ۲ پایگاه را در اختیار خود نگهدارند.

به همین دلیل نظامیان انگلیس تمام پایگاه‎ های خود را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کرده اند.

این در حالی است که مقام‎ های نظامی انگلیس نیز با تایید این موضوع، واگذاری پایگاه‎ های خود به نیروهای امنیتی افغان را گامی برای خروج نظامی از این کشور برشمرده‎ اند.

این در حالی است که تمام نظامیان خارجی تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی که کمتر از ۱۰ ماه به آن باقی است، از افغانستان بطور کامل خارج شوند.

چندی پیش نیز نظامیان استرالیایی و کانادایی از افغانستان خارج شدند.

با این حال، مقام‎ های نظامیان خارجی بارها تأکید کرده‎ اند که بدون حضور آن‎ ها در افغانستان نیروهای امنیتی افغان توان مقابله با تروریست ها را ندارند.

در حالی که مقام‎ های وزارت کشور و رئیس جمهور افغانستان نیز برای همواره با تاکید بر توانایی نیروهای امنیتی افغان، گفته‎ اند که این نیروها بخوبی نشان داده‎ اند که در مبارزه با تروریسم موفق عمل کرده اند.