به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در تجمع حامیان خود خطاب به نظام سوریه اظهار کرد: در صورتی که شما حریم هوایی ما را نقض کنید، پاسخ ما شدید خواهد بود.

وی افزود: من به رییس ستاد و نیروهای مسلح و دو خلبان ترکیه و به نیروهای هوایی مان به دلیل سرنگون کردن جنگنده در حومه لاذقیه درود می فرستم.

رسانه های ترکیه مدعی شدند که ارتش این کشور به دو جنگنده سوری که به مرزها نزدیک می شدند هشدار داده و به آن ها دستور بازگشت داده اند.

عبدالله گل، رییس جمهوری ترکیه نیز با نجدت اوزل، رییس ستاد نیروی هوایی ترکیه تماس گرفت و شخصا از وی تشکر کرد. رییس پارلمان ترکیه نیز عنوان داشت که آنکارا براساس حقوق خود در چارچوب قوانین بین المللی عمل کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه « سانا» به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ترکیه با سرنگون کردن این جنگنده سوری دست به یک تجاوز آشکار و بی سابقه زده است.

از سوی دیگر احمد الجربا، رییس ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد مخالفان سوری به نیابت از تمام عرب ها علیه نظام سوریه و گروه های تندرو از عراق و لبنان می جنگندند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: برخی از کشورهای عربی که در حمایت از مخالفان سوریه به خود تردید راه داده اند، دارای ارتباط کاملا مشخصی با ایران هستند.