به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی نوروز۲۱ مارس ۲۰۱۴ برابر با ۱ فروردین ۱۳۹۳ تمامی زنان و مردان را به این فرا خواند تا پیام صلح، یگانگی و تجدید پذیری را که در بطن رسالت سازمان ملل متحد و در بطن جشن های نوروز قرار دارد، فرا راه خود بگذارند.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

نوروز هنگامی است که میلیون ها نفر از غرب، مرکز و جنوب آسیا و مناطق دیگر در سراسر جهان گردهم می آیند همان گونه که برای بیش از ۳۰۰۰ سال چنین کرده اند تا سال جدید و نخستین روز بهار را جشن بگیرند.

نوروز که در ۲۰۰۹ در فهرست میراث معنوی بشری جای گرفت، ارزش ها و آرزوهایی را به ما یادآوری می کند که همگی مان برای برقراری صلح از راه بردباری، احترام و تفاهم متقابل در آن سهیم هستیم. بیان شده به شیوه ای آراسته در سراسر جهان، نوروز توان میراث فرهنگی برای ساختن پل هایی بین مردم را ابراز می دارد. همچنین گوناگونی را به عنوان یک نیرو و بنیاد برای دنیایی صلح آمیز و پایدار جشن می گیرد. در این هنگام تغییرات جهانی، زمانی که تمامی جوامع با فشارهای جدید رو به رو هستند، نیاز به همبستگی بین تمامی مردم و همگامی با سیاره ای که در آن زندگی می کنیم، هیچ گاه تا این اندازه ضروری نبوده است.

در این روز بین المللی نوروز، اینجانب تمامی زنان و مردان را به این فرا می خوانم تا این پیام صلح، یگانگی و تجدید پذیری را که در بطن رسالت سازمان ملل متحد و در بطن جشن های نوروز قرار دارد، فرا راه خود بگذارند.

نوروز بر همه مبارک باد!