به گزارش پارس به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان نور پایگاه دریایی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار در حال تامین امنیت دریایی کشور و منطقه است.

وی با اشاره به حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب های آزاد جهان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جدی نیروی دریایی تامین امنیت آبراه ها برای تسهیل در مبادلات اقتصادی منطقه و مبارزه با پدیده دزدان دریایی است که در این زمینه دستاوردهای خوبی داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: حضور در آب های آزاد جهان در راستای تدابیر فرماندهی کل قوا و توسعه امنیت در دریا در دستور کار نیروی دریایی است.

وی از گسترش محدوده عملیاتی ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تا اقیانوس اطلس در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروی دریایی ارتش علاوه بر حضور در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی دریای سرخ، کانال سوئز، دریای مدیترانه، هند جنوبی، اقیانوس آرام حضور دارد.

وی افزود: ارتقای سطح دفاعی نیروی دریایی برای دفاع از مرزهای کشور، منابع اقتصادی و منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد جهان یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.