به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمانی با اشاره به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد وضعیت خودروهای وارداتی اظهار داشت: از کمیسیون اصل ۹۰ که گزارش دقیق و به موقعی را ارائه دادند، تشکر می کنیم و از بخش های مختلف می خواهیم که نظرات و پیشنهادات کمیسیون را مورد توجه قرار داده و در اصلاح وضع خودروسازی تلاش کنند.

وی همچنین تصریح کرد: به دلیل اینکه ما در این هفته و به منظور بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات ها سه جلسه متمرکز داشتیم، عملا کار زیادی را در این هفته بر دوش نمایندگان مجلس گذاشتیم، بنابراین جلسه علنی مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تشکیل نمی شود.

رئیس مجلس ادامه داد: از نمایندگان سپاسگذاری می کنیم که با منظم کردن برنامه های خود کمک کردند تا سه روز پشت سر هم جلسه علنی داشته باشیم چرا که براساس آیین نام ما باید به همین نحو عمل می کردیم.

لاریجانی گفت: البته من تا آخر وقت روز چهارشنبه در خدمت نمایندگان هستم اما اکنون به دلیل برگزاری یک دیدار، باید از محضر شما نمایندگان خداحافظی کنم و ممکن است شاید دیگر تا سال آینده در محضرتان نباشم، بنابراین پیشاپیش سال نو را به همه همکاران عزیز تبریک عرض می کنم و برای همه دوستان عزیز آرزوی توفیق می کنم.

وی با اشاره به عملکرد مجلس در سال ۹۲ گفت: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ واقعا همت زیادی به خرج داد و پس از حماسه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری، نهایت حمایت را از دولت جدید بعمل آورد تا این دولت جدید در کار خود موفق باشد و در نخستین گام که رئیس جمهور وزرای کابینه خود را به مجلس معرفی کرد، این موضوع با بررسی و کاوش دقیق در مجلس رویکرد حمایتی مجلس در رأی اعتماد به وزرا را کاملا نشان داد و این گام مهمی بود و مجلس به دولت جدید کمک کرد تا در کار خود موفق باشد.

رئیس مجلس افزود: بنابراین فکر می کنم که کاملا مکشوف بود که مجلس براساس منافع ملی کشور یک رویکرد دقیقی را دنبال می کند. همچنین گام بعدی درباره لایحه بودجه بود و با اینکه وقت زیادی از مجلس گرفت اما مجلس با یک رویکرد حمایتی از تولید داخلی، لایحه بودجه را به تصویب رساند البته دولت به موقع لایحه بودجه را تحویل داد و مجلس و کمیسیون تلفیق نیز برای بررسی آن زحمات زیادی کشید. بنابراین این اقدام یک کار بسیار مهمی بود.

لاریجانی ادامه داد: البته مجلس یک کار مهم و مستمری را انجام داد و آن صیانت از حقوق ملت به خصوص در مقابل این گردن کلفت های بین المللی بود که با موضع گیری های نمایندگان، بیانیه ها و نطق های آنها از حقوق ملت ایران صیانت شد و این گام بسیار مهم و ارزشمندی بود بنابراین از این درایت و دقت نظر نمایندگان سپاسگذاری می کنم و می دانم که با پشت کار بیشتری سیاست های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی را در سال ۹۳ نصب العین فعالیت های خود قرار خواهند داد. همچنین از همین پایان سال کمیسیون های تخصصی برای اجرای این موضوع فعال شده اند و انشاءالله از ابتدای سال بعد فعالیت های نمایندگان شکل خواهد گرفت.

رئیس مجلس در پایان سخنان خود گفت: برای همه نمایندگان مجلس آرزوی توفیق دارم و امیدوارم اگر سفری هم در این ایام دارید، با سلامتی همراه باشد همچنین از اینکه ما گاهی مجبور بودیم در اداره مجلس سخت گیری کنیم، از شما عذرخواهی می کنیم چرا که باید کار را جلو می بردیم لذا اگر بدی هم از ما دیدید بگذرید چرا که گذشت از بزرگان پسندیده است.