به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد، پاریس تلاش های خود را برای دستیابی به راهکاری سیاسی با هدف پایان دادن به بحران سوریه افزایش می دهد و درگیری های داخلی این کشور را فراموش نخواهد کرد.

به نقل از رویترز، اولاند در دیدار با متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا افزود، این یک تراژدی است که ۳ سال به طول انجامیده است. هر روز کشتار زیادی در سوریه اتفاق می افتد، کنفرانس ژنو نیز بدون دستیابی به موفقیت برگزار شد ولی ما باید به فشار خود برای دستیابی به راهکاری سیاسی ادامه دهیم.

بر اساس این گزارش اظهارات اولاند در شرایطی است که بیش از ۱۴۶ هزار نفر در درگیری های خونین سوریه در سه سال گذشته کشته شده و بیش از ۲/۵ میلیون نفر نیز در کشورهای همسایه آواره شده اند.

فرانسه از منتقدان جدی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار می رود و از نخستین دولت های اروپایی است که ائتلاف ملی مخالفان را به عنوان نمایندگان مردم سوریه به رسمیت شناخته است.

این در حالی است که ارتش سوریه در ماه های اخیر پیشروی های زیادی در مناطق مختلف این کشور داشته است. پارلمان سوریه نیز روز جمعه قوانین مربوط به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کرده است که بر اساس آن تعداد زیادی از مخالفان بشار اسد قادر به شرکت در انتخابات نخواهند بود.