به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) با اونگلوس ونیزلوس معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان در ظرفیت ریاست دوره ای بر شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی که در راس هیأتی در حال دیدار از کشورمان می باشد دیدار و گفت وگو کرد.

بررسی راه های گسترش مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از مهمترین موارد مورد بحث و تبادل نظر وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و یونان در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر ضرورت استمرار گفت وگوهای سیاسی و همچنین بررسی راه های گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف ازجمله انرژی، گاز، پتروشیمی و حمل و نقل هوایی و دریایی تاکید کرد.

فعال سازی حوزه دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور از طریق مبادله هیأت های پارلمانی، اهمیت گفت وگوهای بین ادیان، همکاری در زمینه های مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان از دیگر موضوعات مطروحه از سوی ظریف در این دیدار بود.

اونگلوس ونیزلوس معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با تشکر از دعوت به عمل آمده برای سفر به تهران و با اشاره به دومین دیدار خود با وزیر امور خارجه کشورمان، پیشینه تاریخی روابط را مورد توجه قرار داد و روابط دو کشور در حوزه های مختلف را با اهمیت خواند.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همتای یونانی وی همچنین در این دیدار آخرین تحولات بحران سوریه، اوکراین و آخرین روند گفت وگوهای جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ را مورد گفت وگو قرار دادند.