به گزارش پارس به نقل از فارس، شب گذشته بیست و هفتمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید ناصرالدین باغانی (۱۳۴۶-۱۳۶۵) که از دانشگاه امام صادق (ع) به جبهه ها اعزام شده و در کربلای ۵ در منطقه شلمچه به فیض رفیع شهادت نائل شده بود، با حضور تعدادی از شخصیت های سیاسی، خانواده و دوستانش در منزل پدر شهید برگزار شد.

شهید باغانی دانشجوی نمونه دانشگاه امام صادق (ع) و فرزند حجت الاسلام علی اصغر باغانی است که پدر در دوره اول مجلس شورای اسلامی نماینده مردم سبزوار در مجلس بود و پس از آن در حادثه ۷ تیر سال ۶۰ در حادثه شهدای ۷۲ تن حضور داشته، اما مشیت الهی بر این قرار گرفت که حجت الاسلام باغانی با وجود مجروحیت شدید، زنده بماند، اما افتخار پدر شهید بودن را به وی اعطا کرد و هر سال در سالگرد شهادت ناصرالدین که مقارن آخر سال است، مراسمی از سوی خانواده برگزار می شود.

شهید باغانی با وجود اینکه تنها ۱۹ سال در این دنیای خاکی زندگی کرد، اما به چنان معرفت و عرفانی رسیده بود که در وصیت نامه آن شهید مفاهیم بلند عرفانی و اسلامی وجود دارد و مقام معظم رهبری در نخستین سالگرد شهادت این شهید فرموده بود من هر موقع وصیت نامه شهید باغانی را می خوانم نکات جدیدی دریافت می کنم و این شهدا با وجود سن کم، کاری کردند که ره صد ساله را یک شبه طی کرده و همانند یک عارف کامل سخن گفته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: شهید باغانی یک شهید جوان، عارف و آگاه بوده که به تعبیر مقام معظم رهبری در اولین سالگرد شهید باغانی فرموده بود ره صد ساله را یک شبه طی کرده و حجاب ها و پرده ها کنار رفته بود و یک حالت وصل برای این شهدای عزیز ایجاد شده بود.

وی افزود: من قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سال های متمادی منبر می رفتم و به برخی روایات برخورد می کردم و حوادثی در صدر اسلام بود که قبول کردن آن برای مردم و حتی خودم کمی سنگین بود.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: مثلا در جنگ های و غزوه های صدر اسلام مسائلی بود که قبل از انقلاب قابل درک نبود. روایتی از پیامبر (ص) آمده است که خطاب به اصحاب فرمود « انتم اصحابی و قومی فی آخرالزمان» یعنی شما یاران من هستید اما برادران من در آخرالزمان هستند. اما آنها می گفتند « نحن معک ببدر و حنین» مائیم که با شما در بدر و حنین هستیم. همچنین آیه « لقد نصرکم ببدر» در مورد ما آمده است. چگونه ما برادر شما نیستیم.

وی افزود: در حدیث دیگری از پیامبر نقل شده « یأتی قوم فی آخرالزمان، الواحد منکم له اجر خمسین منکم» یعنی جمعیتی در آخرالزمان می آیند که یکی از آنها به اندازه ۵۰ نفر شما اجر دارد. بعد فرمودند: « انهم آمنوا بی ولم یرونی» یعنی آنها ندیده به من ایمان آوردند، در حالی که شما اصحاب مرا دیدید و یکی از آنها به اندازه ۵۰ نفر شما ارزش دارند.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در جریان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با شهیدانی برخورد کردیم که این مبهمات را حل کردند و ایمان در آخرالزمان بسیار سخت است مانند بالا رفتن از درختی است که پر از تیغ و خار است.

وی گفت: در دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی جو غالب جامعه مذهبی نبود، گرچه عده ای هیأتی بودند، مثلا سال ۴۲ که امام در شب ۱۰ محرم در فیضیه قم سخنرانی کردند، بعدازظهر روز بعد امام را دستگیر کردند اما پس از آن مردم قم، تهران و ورامین راهپیمایی کردند و مردم عادی از کشاورز و روستایی از امامزاده جعفر پیشوا ورامین حرکت کرده و در پل باقرآباد توسط نیروهای گارد شاهی به شهادت رسیدند. اینها امام را ندیده بودند، اما از اسلام و مرجعیت دفاع کردند.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: حتی عده ای از مردم عادی و به اصطلاح مشتی ها و داش مشتی ها نیز در ۱۵ خرداد از مرجعیت دفاع کردند. مثلا مرحوم طیب حاج رضایی از آن جمله مشتی ها بود که در میدان تره بار تهران فعالیت داشت، از مردم پول جمع می کرد، هیأت های عزاداری برگزار می کرد و وقتی در سال ۴۲ دستگیر شد، بعد از شکنجه های فراوان، رژیم فقط یک از او کلمه می خواست که او بگوید این پول ها را امام خمینی به آنها داده تا به خیابان ها بریزند و علیه شاه شعار دهند، اما طیب در جواب گفته بود من در زندگی همه کار کرده ام، اما به مرجع تقلید و علما تهمت نزده و نمی زنم. اگر مرحوم طیب آن حرف را گفته بود، رژیم از آن حرف سوءاستفاده می کرد و امام خمینی را محاکمه می کرد و شاید هم از بین می برد و وضع مالی طیب هم بهتر از آنچه بود، می شد اما پای حق ایستاد و به شهادت رسید و امروز مرحوم طیب حقی که بر گردن ما دارد، کمتر کسی آن حق را دارد. من خودم سال ۴۶ در زندان قصر با این مشتی ها بوده ام، و شاهدم که اینها چگونه از امام دفاع کردند.

وی افزود: شهید ناصرالدین باغانی در جبهه و جنگ برای دفاع از اسلام به شهادت رسید. خود پدر شهید باغانی نیز در مجلس اول در خدمت شان بودیم و در حادثه هفت تیر در محضر شهید بهشتی حضور داشتند. در آن جلسه حدود ۲۷ شهید از مجلس تقدیم انقلاب اسلامی شد و عده زیادی از نمایندگان از جمله حجت الاسلام باغانی به شدت مجروح شدند و پس از دفن این شهدا برای اینکه به دشمن نشان دهیم، -با وجود ترور و شهادت ۷۲ تن که در راس انها شهید بهشتی بود- نتوانسته مجلس را تعطیل کند، در اولین جلسه هفته بعد مجلس به ریاست حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی تشکیل شد و برای به حد نصاب رسیدن تعداد نمایندگان، حتی نمایندگان مجروح نیز با تخت بیمارستانی و سرم به دست در مجلس حاضر شدند. به گونه ای که خود حاج آقا باغانی با وضعیت مجروحیت شدید، اما بسیار خوشحال از اینکه مجلس شورای اسلامی دوباره تشکیل شده، در مجلس حاضر شدند.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: وقتی وصیت نامه شهید باغانی را می خوانیم انگار با یک عارف عاشق و کامل روبرو هستیم و اسلام و تربیت امام کسانی را تربیت کرد که وقتی جنگ تحمیلی شروع شد انسان معنای روایت رسول خدا (ص) را می فهمد.

وی با ذکر خاطره ای از حضور در جبهه های جنگ در زمان وزارت کشورش گفت: یک بار با اخوی بزرگترم در جبهه حضور داشتم آنها به اعتبار اینکه نماینده ای از طرف امام آمده است، بسیار خوشحال می شدند، در این میان یک رزمنده جوانی بود که گوشه ای گریه می کرد و می گفت من هرگز امام را ندیده ام اما دلم برای امام لک می زند. من به برادرم گفتم وقتی به تهران رسیدی در اولین جلسه رزمندگان با امام این رزمنده را هم دعوت کن، اما او پاسخ داد با خود عهد بسته ام تا زمانی که جنگ و دفاع از اسلام وجود دارد از جبهه بیرون نیایم.

وی افزود: یا در روستایی از توابع شاهرود سرداری شهید شده بود که برای سخنرانی به آنجا رفتیم و گفتند خانواده ای سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که یکی از آنها طلبه بوده و ما سرزده به آنجا رفتیم و ما به آن خانه رفتیم. یک خانه محقر بود که در طاقچه خانه سه عکس شهید بود. پدر خانواده چوپانی می کرد و دنبال گوسفندان رفته بود، گفتم به این ها چه بگویم، اما مادر خانه قبل از اینکه چیزی بگوییم گفت: من ۵ پسر دارم. ۳ نفر شهید، ۲ نفر در نوبت و شوهرم نیز آماده است اگر آنها هم بروند به امام بگویید ما زن ها چادر به کمر بسته و از انقلاب و اسلام دفاع می کنیم. مبادا امام احساس غربت کند. وقتی این را شنیدم منقلب شدم همین جریان برای امام تعریف کردم ایشان هم منقلب شدند.

وی افزود: اگر انقلاب این امت را نداشت باقی نمی ماند.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: من می توانم روز قیامت شهادت دهم که روزی امام در ۱۲ بهمن ۵۷ وارد ایران شد، با چه استقبالی روبرو شد و روزی هم که از دنیا رفت با چه بدرقه و تشییع جنازه ای بی سابقه از دنیا رفت. امام ۱۰ سال در مقام رهبری امت خدمت کرد که ۸ سال جنگ تحمیلی و ۲ سال هم درگیری گروهک های ضد انقلاب بود. اما در یک جا ندیدم که مردم نق بزنند و یا بگویند بچه های ما را به کشتن دادند و این راز روایت پیامبر است که در آخر الزمان افرادی که می آیند یک نفر از آنها به قدر ۵۰ نفر از اصحاب هستند.

وی گفت: در صدر اسلام حنظله غسیل الملائک بود، که در شب عروسی بعد از ازدواج به جنگ رفت و شهید شد و عمربن جموح که پیرمردی بود که وقتی شنید پیامبر به جنگ رفته گفت عصای من را بیاورید و به جبهه رفت در آنجا شهید شد. وقتی جنازه او را می خواستند به مدینه برگردانند هر کار کردند شتر به سمت مدینه حرکت نکرد. وقتی جریان را پرسیدند زنش گفت وقتی شوهرم رفت دست به دعا بلند کرد که خدایا مرا به خانه برنگردان و پیامبر فرمود در همانجا که شتر خوابیده این شهید را دفن کنید.

*مردم با وجود مشکلات، بازهم از انقلاب اسلامی دفاع می کنند

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: امروز با همه گرانی ها و تورمی که وجود دارد مردم در ۲۲ بهمن با شور وصف ناشدنی از ترکیب ها و رنگ های مختلف حاضر می شوند. روز قدس با دهان روزه و روزهای دیگر در گرما و سرما حاضر می شوند و مسئولان باید قدر مردم را بدانند. اگر این اعتقاد نبود انقلاب اسلامی به این نقطه نمی رسید.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری افزود: ما مشکلات زیادی داریم. اشکال و انتقاد هم داریم به خود ما هم انتقاد وارد است، ولی در دنیا هیچ کشوری مانند ایران مستقل نیست. مثلا آمریکا که ابرقدرت است و مقتدر جنایتکار اما رئیس جمهور آمریکا وقتی به اسرائیل می رود یا فراکسیون صهیونیست ها جلسه می گذارند، می بینید که رئیس جمهور آمریکا چقدر ذلیل و خوار می شود و ناگزیر است تملق صهیونیست ها را بگوید.

رئیس اسبق مجلس افزود: آمریکایی ها کشورهای دیگر را استعمار می کنند، اما رئیس جمهور آن کشور برای اینکه ۴ تا رای کم نیاورد ذلت را به جان می خرد و نوکر صهیونیست ها است اما تنها کشوری که سرنوشت خود را خودش رقم می زند جمهوری اسلامی است البته آقایی کردن خرج دارد، اما عزت همراه آن است.

وزیر اسبق کشور افزود: امروز کسی برای جمهوری اسلامی آقایی نمی کند کسی برای ایران دیکته نمی کند و مردم پیرو امام زمان (عج) و نماینده ایشان که همان ولایت فقیه و رهبری است و هر چه ایشان بگوید همان ملاک و میزان است.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: در منطقه ما ماجرای عراق، سوریه، مصر، لیبی، بحرین و کشورهای اطراف ما حتی ترکیه بسیار آسیب پذیر شدند. کشورها با هم درگیر هستند اما جمهوری اسلامی کالجبل الراسخ مثل کوه ایستاده اند و این به برکت امام و رهبری هوشمندانه و حضور مردم است.

*مذاکره با اذن رهبری

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: ما مذاکره با ۱+۵ را انجام می دهیم که البته مقام معظم رهبری اذن دادند و بدون اذن ایشان کسی سراغ مذاکره نمی رود اما هوشمندانه است و یک نرمش قهرمانانه در مذاکره دنبال می شود اما در دام توطئه دشمن نمی افتیم.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام مظعم رهبری افزود: وزارت خارجه هم سیر تا پیاز مذاکرات را با مقام معظم رهبری در جریان می گذارد، البته هشدارهایی هم ایشان می دهند که مراقب و مواظب و هوشیار باشند. دشمن هوشیار است اما به مصداق « المومن کیس» شما باید هوشیارتر باشید.

وی تاکید کرد: اینجا مجلس شهید است که در ایام فاطمیه برگزار می شود و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و اهل بیت تا کنون مقتدر مانده است.

در این مراسم مداحان اهل بیت هم با توجه به ایام فاطمیه و بیست و هفتمین سالگرد شهید ناصرالدین باغانی به مداحی و سینه زنی پرداختند.