به گزارش پارس به نقل از فارس، رییس جمهور با اشاره به تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل در خصوص مقابله با افراطی گری و تروریسم گفت: ایران و عمان می توانند در این موضوع با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران را کشور قدرتمند منطقه دانست که هیچ گاه جز صلح و آرامش برای منطقه نخواسته است و گفت: امروز هم ایران بر این موضوع معتقد است و آرامش را برای منطقه براساس توسعه و گسترش روابط بین همسایگان می بیند.

رییس جمهوری با بیان اینکه می خواهیم در روابط بین ایران و کشورهای منطقه منافع مشترک دو طرف رعایت شود، گفت: ایران خواهان توسعه روابطی جامع با کشورهای اسلامی بویژه با همسایگان خود در تمام حوزه ها و زمینه های مختلف است. ما باید از همه ظرفیت ها برای گسترش و توسعه روابط در عرصه های منطقه ای و بین المللی استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل در خصوص مقابله با افراطی گری و تروریسم گفت: ایران و عمان می توانند در این موضوع با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند.

رییس جمهوری در این خصوص گفت: امروز در جهان بویژه در منطقه خاورمیانه، تروریسم و افراطی گری همه را در گیر کرده است که در این رابطه باید با ابتکارات، طرح ها و ایده های مشترک به حل و فصل مسایل منطقه ای کمک کنیم.

روحانی با اشاره به موقعیت حساس جغرافیایی منطقه خلیج فارس و دریای عمان بر اهمیت همکاری های دوجانبه ایران و عمان تأکید کرد و گفت: امنیت این آبراه خواسته همه کشورهای حاشیه خلیج فارس است لذا همکاری همه کشورها امری ضروری است و امنیت منطقه باید با همکاری و حضور همه کشورها تامین شود.

رییس جمهوری همچنین به منطقه حساس خاورمیانه اشاره کرد و گفت: شرایط خاص خاورمیانه و مسایل مهمی که در آن وجود دارد ایجاب می کند که کشورهای منطقه با یکدیگر همکاری های گسترده ای داشته باشند.

روحانی با اشاره به مسأله فلسطین آن را زخمی کهنه دانست که تمامی کشورهای اسلامی از آن رنج می برند و سالهاست که مردم این کشور از اشغال سرزمین خود در عذاب هستند.

رییس جمهوری تأکید کرد: کشورهای منطقه باید برای حل این معضل با یکدیگر همکاری کنند، زیرا سکوت کشورهای اسلامی به لحاظ دینی و اسلامی قابل تحمل نیست و این بار بر دوش ما قرار دارد.

روحانی کشتار و خونریزی در سوریه را به نفع هیچ کشوری ندانسته و گفت: تروریسم حرفه ای که امروز در سوریه جولان می دهد همه منطقه را تهدید می کند.

رییس جمهوری افزود: برخی از کشورهایی که به این تروریست ها کمک می کند باید بدانند روزی این موضوع گریبان خودشان را خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار گفت: سفر مقامات عالی رتبه دو کشور پویایی را در روابط فی مابین ایجاد کرد و سقر دکتر روحانی روحانی به مسقط این پویایی را دو چندان کرده است.

یوسف بن علوی گفت: من از طرف ملت و دولت عمان این مسرّت و خوشحالی را بابت توسعه و گسترش روابط به جنابعالی ابراز می کنم.

وی گفت: تمام کشورهای خاورمیانه بر این مسأله اذعان دارند که منطقه احتیاج به آرامش و ثبات دارد بنابراین رایزنی و همکاری کشورهای منطقه می تواند به برقراری صلح و ثبات کمک کند.

وزیر امور خارجه عمان گفت: نقش ایران در برقراری صلح و ثبات منطقه ای غیرقابل انکار است.