به گزارش پارس به نقل از ایسنا، صفر نعیمی رز در توضیح جلسه امروز فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با رییس جمهور، گفت: این جلسه در فضای بسیار صمیمی و دوستانه با حضور برخی از اعضای دولت همچون وزیر اقتصاد، معاون اجرایی رییس جمهور، رییس دفتر رییس جمهور، معاون پارلمانی و معاون نظارت و راهبردی رییس جمهور از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲: ۳۰ برگزار شد.

وی به صحبت های رییس جمهور در این نشست مشترک اشاره و اظهار کرد: آقای روحانی در این جلسه مطرح کردند که دولت از همان آغاز با مشکلات حادی مواجه بوده که گوشه ای از این مشکلات حل شده است و بقیه نیز باید با همکاری با سرعت حل شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: رییس جمهور همچنین در مورد موضوع تورم و رشد پایه پولی توضیحاتی را مطرح کرد و تاکید نمود که تعامل مجلس بین دولت و مجلس و فراکسیون به نفع مردم است چرا که اگر مجلس و دولت در تقابل با هم باشند به ضرر مردم تمام می شود.

نعیمی رز ادامه داد: در این جلسه نمایندگان صحبت هایی را در مورد موضوع سوال از وزرا و گلایه برخی از اعضای دولت از مجلس مطرح کردند که رییس جمهور در واکنش تاکید کرد که سوال، تذکر و استیضاح از وزرا وظیفه قانونی نمایندگان است اما سعی شود که سوالات در چارچوب وظایف وزرا باشد و خارج از حیطه وظایف مطرح نشود.

وی به اظهارات رییس جمهور در موضوع سلامت اشاره و اظهار کرد: طبق گفته رییس جمهور بخش سلامت مشکل دارد که باید به دنبال راه حل بود که یکی از این راه حل ها اصلاح پرداخت نقدی یارانه هاست. کاری که قرار است از فروردین ماه انجام شود به گونه ای که فرم هایی در اختیار مردم قرار می گیرد، همچنین کسانیکه که از توانایی مالی برخوردارند برای دریافت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی ثبت نام نکنند که این کمکی برای دولت است.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه طبق گفته رییس جمهور، بیمه همگانی در سال ۹۳ قابل اجراست، گفت: آقای رییس جمهور تاکید کرد که سبد کالا باید با شیوه جدیدی توزیع شود. ایشان همچنین بر لزوم توجه به بحث تولید و اصلاح نحوه پرداخت یارانه ها نیز تاکید کردند.

نعیمی رز در ادامه با اشاره به صحبت های رییس جمهور در موضوع سیاست خارجی، گفت: آقای روحانی تاکید داشت که دولت گامهای اساسی را در طول شش ماه گذشته در بحث سیاست خارجی برداشته است به طوری که نگاه دنیا نسبت به ایران فرق کرده است.

وی افزود: رییس جمهور در این جلسه تاکید کرد که تیم مذاکره کننده هسته ای تیم حرفه ای و قوی و متشکل از افراد مورد اعتماد است و امید موفقیت وجود دارد البته از طریق شورای عالی امنیت ملی و دولت عملکرد این تیم رصد شده و جلساتی را برگزار می کنیم ولی از آنها حمایت می نمایم.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور در مورد مسائل فرهنگی در کشور نیز تاکید کردند که به تاسی از مقام معظم رهبری باید کاری کنیم که معضلات و مشکلات فرهنگی حل شود.

وی افزود: در این جلسه پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین فراکسیون و دولت مطرح شد. آقای روحانی با تشکیل این کارگروه موافقت کردند، کارگروهی که به دنبال تعامل بیشتر بین مجلس و دولت است.

به گفته نعیمی رز، در این جلسه رییس جمهور بر لزوم حضور پررنگ معاونان پارلمانی وزرا در مجلس تاکید کردند تا این معاونت مسائل را با نمایندگان رصد کند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین با بیان اینکه این جلسه با حضور ۱۶۰ نفر از اعضای فراکسیون تشکیل شد، گفت که حدود ۷۰ نفر برای صحبت ثبت نام کردند که طی قرعه کشی هشت نفر از آنها به ایراد سخن پرداختند.

وی در پایان تاکید کرد که فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به هیچ عنوان رو به افول و تنزل نیست بلکه تعداد اعضای آن از ۱۸۰ عضو از بدو تاسیس به بیش از ۲۰۰ عضو ارتقا پیدا کرده اند.