به گزارش پارس ، سایت خبری دانا با مرور برخی مواضع ناپخته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند ماه گذشته نوشت: هر چند علی جنتی در پاسخ به بیانات رهبر معظم انقلاب، از رهنمودهای ایشان تشکر کرده اند اما باید توجه داشته باشیم که لبیک صرفا با بیان، عملی نمی شود و باید در مسیر این بیانات حرکت کرد.

دانا می افزاید: علی جنتی زمان کوتاهی پس از اخذ رای اعتماد اظهار داشت « امیدواریم بتوانیم در وزارت ارشاد ادامه دهنده راهی باشیم که سیدمحمد خاتمی آغاز کرد» ! وی همچنین در ۳۰ مهرماه خوانندگی زنان را بدون اشکال دانست و گفت « طبق نظر مراجع اگر صدای تک خوان ها موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد و برخی از مراجع در این باره چنین نظری دارند. » وی در ادامه در پاسخ به توقیف روزنامه بهار گفت « روزنامه بهار اشتباه کرده بود اما نباید توقیف می شد. » این در حالی بود که « روزنامه بهار با انتشار مقاله ای توهین آمیز با عنوان « امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟ » به دستور مراجع قضایی توقیف شده بود.

اظهارات ضدفرهنگی جنتی پایان نداشت و وی در برنامه های دیگر از رفع فیلتر شدن فیس بوک خبر می داد؛ فیس بوکی که در فتنه ۸۸ به مکانی برای جولان ضدانقلاب و معاند با نظام در کشور تبدیل شده بود و افراد زیادی از طریق این شبکه اجتماعی به گسترش این فتنه در کشور دامن می زدند.

جنتی در نهایت در ۱۷ دی ۱۳۹۲ برای پاسخ به سؤال نمایندگان در مجلس حضور یافت، اما پاسخ های وی مورد قبول نمایندگان واقع نشد و در نهایت با کسب ۱۰۵ رای موافق، ۹۷ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ رای مأخوذه اولین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

یادآور می شود رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند: « یک مسئله هم مسئله فرهنگ است؛ که آقایان هم حالا معلوم شد که نگرانی دارید، بنده هم نگرانم. مسئله فرهنگ، مسئله مهمی است.

اساس این ایستادگی، این حرکت و در نهایت ان شاءالله پیروزی، بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی است و تقویت جناح فرهنگی مومن، تقویت این نهال هایی که روییده است در عرصه فرهنگ؛ بحمدالله جوان های مومن خوبی داریم در عرصه فرهنگ و هنر؛ فعالیت کردند، کار کردند؛ حالا بعضی جوانند، بعضی دوره جوانی را هم گذرانده اند، ما عامل فرهنگی کم نداریم.

ما حتما در مسئله فرهنگ [باید توجه کنیم] ، دولت محترم هم باید توجه کند، دیگران هم توجه کنند. بنده هم در این نگرانی با شما سهیم هستم و امیدوارم که مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می کنند. با مسائل فرهنگی شوخی نمی شود کرد، بی ملاحظگی نمی شود کرد؛ اگر چنانچه یک رخنه فرهنگی به وجود آمد، مثل رخنه های اقتصادی نیست که بشود جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه نقدی داد؛ این جوری نیست، به این آسانی دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادی دارد. »