به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی همایش بین المللی" نقش دنیای اسلام د رهندسه قدرت جهانی" حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه اظهار کرد: تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا ریشه در اسلام خواهی دارد که ریشه و آغازگر این تحولات را باید انقلاب اسلامی دانست.

وی افزود: امروز پدیده بیداری اسلامی حقیقت انکارناپذیری است که حتی تجمیع امکانات مالی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای تمام قدرت ها در کندکردن روند بیداری اسلامی تاثیری نداشته بلکه این تحولات هر روز پررنگ تر شده و ظهور قوی فرهنگ و هویت بیداری اسلامی را به همراه دارد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: موج نخست، اسلام خواهی بود اما امروز با وجود تداوم نبرد اراده ها شاهد موج دوم بیداری اسلامی هستیم که با نگاه بلند به سمت احیای تمدن غنی اسلامی جریان دارد.

ارزش های اسلامی و انسانی انقلاب را باید در تحولات بیداری اسلامی جستجو کرد

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: اصول و ارزش های اسلامی و انسانی و ظرفیت های عام و فراگیر انقلاب اسلامی را باید در تحولات منطقه و بیداری اسلامی مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به عبارت هندسه جدید جهانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اصول عام که انقلاب اسلامی بر مبنای آن بنا شده را باید در طراحی هندسه جهانی به کار برد و پس از انقلاب اسلامی ما شاهد تحولات و بیداری ها در جهان اسلام هستیم که مجموع اینها نشان از یک هندسه جدید جهانی دارد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر وحدت جهان اسلام در تحولات منطقه و تحول هندسه قدرت جهانی گفت: برای استفاده از ظرفیت جهان اسلام در هندسه جهانی لاجرم باید نقاط مورد اتفاق و مشترک را استخراج و در طراحی به کار برد تا مانع از نقش آفرینی تخریبی جریانات افراطی و تفکیری در جهان اسلام شود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای تاثیرگذاری و ایفای نقش در هندسه قدرت جهانی باید بر اصولی تکیه کرد که زمینه برداشت طایفه ای و مذهبی فراهم نشود.