به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، " سیدعباس عراقچی" پیرامون مذاکرات کار شناسی هفته گذشته اظهار داشت: همانطور که" حمید بعیدی نژاد" رئیس هیئت ایرانی در مذاکرات کارشناسی با ۱+۵ پیش از این اعلام کرد، نتیجه مباحث مطرح شده به مدیران منتقل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این گفتگوها کارشناسان وارد جزئیات شده‎ اند یا خیر؟ گفت: موضوعات به صورت کلی در جلسه مطرح شده و کارشناسان وارد جزئیات و تصمیم گیری نشدند.

عراقچی افزود: در این جلسه مباحث و کلیات میان کار شناسان مطرح شده، البته در خصوص جزئیات فنی نیز بحث شده است، اما تصمیم گیری خاصی صورت نگرفته است.

عضو تیم هسته ای کشورمان ادامه داد: تمام این مباحث به جلسه مدیران منتقل می شود و در آنجا اگر تصمیم گیری لازم باشد، صورت می گیرد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ خاطرنشان کرد: در مذاکرات کارشناسی از موضوعات هسته ای، بحث غنی سازی و مسئله اراک و همچنین مسئله همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران مطرح شد و به هیچ عنوان مسئله نظامی در این گفتگوها مطرح نشد.

گفتنی است؛ پیش از این" حمید بعیدی نژاد" مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و رئیس هیئت ایرانی در مذاکرات کارشناسی با ۱+۵، روند گفتگوها را خوب و سازنده ارزیابی کرد.