به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم با بیان اینکه اگر کسی متقی باشد سختی ها برای او آسان می شود و بن بستی برای او وجود نخواهد داشت و به اهدافی که مورد عنایت آن است می رسد، گفت: به شما نمازگزاران تبریک می گویم که تقوا دارید و با تقوا و اعمالتان شاه را از این کشور بیرون کردید و انقلاب پیروز شد و صدام را به زانو درآوردید و انشاءالله با این تقوا و سرمایه نقشه های دشمن و استکبار را خنثی خواهید کرد. وی افزود: هیئت مذاکره کننده ایرانی نیز انشاءالله با اعمال و تقوایشان مشکلات را آسان خواهند کرد و مشکلات اقتصادی را نیز دولت با همت مردم و اعمال اقتصاد مقاومتی حل می کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران به مناسبت های اسفندماه اشاره کرد و گفت: در این ماه روز پرستار و همچنین سالروز تأسیس کمیته امداد را داریم که انشاءالله پرستاران با عبادت بزرگ خود یعنی خدمت به بیماران به مقامات عالیه برسند.

آیت الله موحد کرمانی همچنین به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه حضرت علی (ع) فرمودند که اگر قیامت برپا شد و نهالی در دست داشتید و فرصت غرس نهال را داشتید، آن نهال را غرس کنید که این روایت عجیبی است و اهمیت درختکاری را نشان می دهد. چرا که درختان به ما نفس و آرامش می دهند و به هوای سالم و آب و خاک خدمت می کنند و مسئولین نیز باید جلوی قطع درختان را چه در جنگل ها و چه در غیر از جنگل ها بگیرند.

وی در ادامه به پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: اعضای مجلس خبرگان خدمت رهبری شرفیاب شدند و رهبری نیز بیانات ارزنده ای را در این دیدار داشتند از جمله تأکید بر لزوم مرزبندی با دشمن. نباید گول لبخندهای دشمن را خورد و در این زمینه دقت کافی کنیم.

تیم مذاکره کننده هسته ای گول حرف های آمریکا را نخورند

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه مرز بین ما و دشمنان را سوره کافرین مشخص کرده است، به ذکر توصیه هایی نسبت به تیم مذاکره کننده هسته ای پرداخت و گفت: امیدواریم هیئت مذاکره کننده ایرانی بر نکته هایی که حضرت آقا اعلام کردند توجه کافی کنند. آمریکا را خوب بشناسند و گول حرف های آنها را نخورند.

وی با اشاره به جنایات و دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد: مگر می شود با دشمن آشتی کرد؟ گاه می شود دشمن یک گام به سوی تو برمی دارد و اظهار می کند که می خواهد به تو نزدیک شود، اما هدفش نزدیک شدن نیست، بلکه هدفش فریب دادن است. خدا کند شیطان بزرگ موفق نشود سر هیئت ایرانی کلاه بگذارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا همان است که هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد و از دوستانش هم جاسوسی میکند و ما از انرژی هسته ای هم عقب نشینی کنیم، آمریکا دهها بهانه دیگر می آورد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری خاطرنشان کرد: مسئولین فرهنگی مواظب باشند دشمن فرهنگ خطرناک خود را در این کشور اسلامی وارد نکند. همه مسئولین فرهنگی به ویژه وزیر ارشاد به این امر اهتمام جدی کنند.

آیت الله موحدی کرمانی به ذکر حدیثی از امام علی (ع) مبنی براینکه در بهبوحه جنگ اگر دشمن پیشنهاد صلح کرد بپذیرید، اما صلحی باشد که رضای خدا در آن برقرار باشد گفت: حضرت علی (ع) فرمودند که اگر صلح کردید، بپرهیز از دشمنی که می خواهد با تو آشتی کند. مگر دشمن آشتی می کند؟ گاه می شود دشمن یک گام به سوی تو برمی دارد و اظهار می کند که می خواهد به تو نزدیک شود، اما هدفش نزدیک شدن نیست. هدفش گول زدن است تا ضربه ملهکانه را در فضای پیشنهاد آشتی و دوستی بر تو وارد کند.

خدا کند شیطان بزرگ موفق نشود که سر هیئت ایرانی کلاه بگذارد

وی با بیان اینکه نباید در برابر دشمن موضع محتاطانه گرفت، افزود: دشمن، دشمن است. بالاخره آمریکا شیطان بزرگ است. مسئله شناخت دشمن از خلقت آدم مطرح شد. خداوند آدم و حوا را خلق کرد و گفت که مراقب باشید، ابلیس دشمن شماست. گول سخن و چهره دلسوزانه او را نخورید که اگر گول خوردید از بهشت بیرون می روید، اما شیطان آمد و گفت من دلسوز شما هستم. به عزت خداوند متعال قسم خورد که دلسوز است و اگر از این میوه بخورید یا فرشته می شوید یا خالق جاویدان و بالاخره شیطان سر آدم را کلاه گذاشت و خدا کند شیطان بزرگ موفق نشود که سر هیئت ایرانی کلاه بگذارد.

حرفی رسواتر و زشت تر از اظهارات شرمن درباره حق وتوی اعضای ۵+۱ وجود ندارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بیاناتی از رهبر انقلاب مبنی براینکه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، گفت: آمریکایی ها عهدشکن هستند. عجیب است که خانم شرمن که هنوز چیزی نشده در مورد توافقات می گوید که تمام اعضای ۱+۵ حق وتو دارند. حرف از این رسواتر، زشت تر و قبیح تر وجود ندارد.

آیتالله موحدی کرمانی خطاب به شرمن گفت: خانم شما دارید مذاکره می کنید که به توافق برسید، بعد می گویید هرچه توافق شد من زیرش می زنم و اعضا حق وتو دارند؟ اینها (۱+۵) چنین عناصری هستند. خداوند هیئت ایرانی را یاری کند. آنها مراحل سختی را باید پشت سر بگذارند و خداوند اجرشان دهد و بصیرتشان را درمورد شناخت دشمن مضاعف گرداند.

وی اظهار داشت: همانگونه که رهبری فرمودند، انرژی هسته ای برای آمریکا بهانه است. آنها با اسلام مشکل دارند و تا زمانی که ما به اسلام متمسک شویم و به انقلاب پایبند باشیم، آنها دست از ما برنمی دارند. باید بگویم که آمریکا همان آمریکاست. آمریکا همانی است که هواپیمای مسافربری ما را با ۲۹۰ مسافر سرنگون کردند. آمریکا همانی است که دست از سر دوستانش هم برنمی دارد و از آن ها جاسوسی می کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ما اگر از انرژی هسته ای هم عقب نشینی کنیم، آمریکا ده ها بهانه می گیرد. آنها خودشان مشکلات فراوانی دارند. احساس می کنند که اسلام گرایی در منطقه بوجود امده و می خواهند با سرکوب این روحیه را از بین ببرند. غرب در اخلاق نیز سقوط کرده است. قتل و غارت و شهوت در آن حد که با کمال رسوایی که ازدواج با همجنس ها را مطرح می کنند و این عجیب است. حمایت از تروریست ها، دخالت در امور کشورها، آبرویی برای آمریکا باقی نمی گذارد و این جنایت ها نفرت دنیا را نسبت به آمریکا بیش از گذشته کرده است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه شعار مرگ برآمریکا در بسیاری از کشورهای دنیا راه افتاده است، گفت: دشمن خیال می کرد که با تحریم می تواند حکومت ما را فلج کند، اما دیدند که مردم ما ایستادند و مرحبا به این مردم که دست از انقلاب برنداشتند. انشالله نیز با عمل به اقتصاد مقاومتی همه مشکلات را حل خواهند کرد. ما توان فراوانی داریم.

وی افزود: رهبری توصیه کردند که به درون توجه کنیم و توان و ظرفیتمان بسیار بالاست. امید به بیرون را قطع کنیم. استعدادها، توان های مادی و بالاتر از آن توان معنوی در داخل وجود دارد و به آنها تکیه کنیم. ما ملت ولایی داریم که گوش به فرمان رهبری هستند و تمسک به ولایت را رمز موفقیت خود در گذشته و حال و آینده می دانند و در ۲۲ بهمن ماه نیز این وفاداری خود را نشان دادند.

به گفته خطیب موقت نماز جمعه تهران با وجود ماهواره ها و اینترنت، نسل جوان ما از نسلهای متدین انقلاب اسلامی هستند.

گزینه نظامی نشانه ضعف است

آیت الله موحدی کرمانی به اظهارات مقامهای آمریکایی مبنی براینکه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است اشاره کرد و گفت: اگر دشمن روی گزینه نظامی خود حرف می زند دلیل بر ضعف آنهاست که وقتی حرف حسابی نداشته باشند متوسل به این گزینه می شوند. اما ایران گزینه های فراوانی برای غلبه بر دشمن دارد. وفا به رهبری، ایمان، ایثار، مقاومت و سرمایه های معنوی از گزینه هایی است که توان آنها بیشتر از بمب های اتمی هستند.

مسئولان فرهنگی دچار سهل انگاری در محتوای فیلم ها و کتاب ها نشوند

وی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نمازجمعه تهران به دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب و مباحث مطرح شده از سوی ایشان در دیدار با اعضای خبرگان اشاره کرد و گفت: آن چیزی که شدیدا اعضای خبرگان، رئیس خبرگان و رهبر انقلاب را نگران کرده، مسئله فرهنگ دینی است. مسئولان گوششان را باز کند. مسئولیتشان خطیر است و مراقب باشند که دشمن فرهنگ خطرناک خود را در این کشور وارد نکند. از همه مسئولان و بویژه وزیر ارشاد می خواهم به آ نچیزی که رهبری درخواست کرده اند اهتمام جدی داشته باشند و دچار سهل انگاری در برنامه های فرهنگی نشوند و به فیلم ها و محتوای کتب توجه کنند. اجازه ندهند که خدای ناکرده کتبی که نقش مخربی را دارد منتشر شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به موضوع کمک به فقرا بعنوان یک وظیفه دینی اشاره کرد و گفت: اغنیا بترسند که ناله فقرا ریشه آنها را می سوزاند.

مراسم چهارشنبه سوری و ترقه بازی زشت است

وی در خصوص مراسم چهارشنبه آخرسال نیز گفت: مراسم زشت چهارشنبه سوری را در پیش رو داریم. آتش افروزی و ترقه بازی زشت است. خانواده ها باید بچه هایشان را نصیحت کنند و بگویند که آیا همانگونه که تو چشم شخصی را کور می کنی راضی می شوی که چشم تورا کور کنند؟ مردم را توجیح کنید و انشاالله جلسات آلوده به گناه و اختلاط محرم و نامحرم مجهز به پخش موسیقی های مبتذل نشود.

به گزارش تسنیم، آیت الله موحدی کرمانی طی سخنانی در خطبه اول نمازجمعه تهران نیز با تأکید بر مسئله تقوا و اینکه تقوا انسان ها را از ذلت نجات می دهد و آنها را آزاد می کند، گفت: تقوا فضا را برای انسان روشن می کند و او را از دام های شیطان در امان نگه می دارد.

وی به مقایسه انسان های در ارتباط با خدا و انسان های غافل از خدا پرداخت و افزود: انسانی که با خدا مرتبط است، از نظر تفکر، انتخاب خط مشی و… در آرامش کامل است و در مقابل مکتب های انحرافی کوچکترین لغزشی را نخواهد داشت و تنها مکتبی که او را به سعادت نائل می کند، مکتب الهی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اما در برابر این انسان، انسانی قرار دارد که پیوسته در حال تردید است و اضطراب دارد و مخصوصا این اضطراب در مواقع فتنه خود را نشان می دهد. چون فتنه طبق بیانات معصومین عبارت از آنی است که حق و باطل را با هم مخلوط می کند. فتنه گر نیز تمام سخنش باطل نیست کما اینکه تمام سخنش نیز حق نیست. آنچه که باعث می شود فتنه گر انسان ها را گمراه کند، این است که در سخنش حق و باطل را با هم مخلوط می کند و اینجاست که خیلی از انسان ها گمراه می شوند و می گویند چرا از او اطاعت نکنیم؟

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه کسی که با خدا باشد، در مواقع فتنه گول نمی خورد، گفت: خوارجی که جدا از الله هستند، حتی با وجود اینکه نماز می خوانند گمراه می شوند و این نکته اساسی در شناخت حق و باطل است.

وی در این ارتباط خاطرنشان کرد: حادثه کربلا نیز زشتی و زیبایی داشت. واقعه کربلا به مانند سکه ای بود که یک رویش بسیار زشت و روی دیگرش بسیار زیبا بود و آنچه زشت بود مربوط به عمل جانیان است که آتش و سیلی زدند و سوزاندند و طرف دیگر که زیبا بود، مقاومت، ایثار، صبر و یاری دین خدا را به همراه داشت.