به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای عالی اداری شامگاه چهارشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به سیاستهای ابلاغی کلی نظام اداری از سوی مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در نخستین جلسه دیدار اعضای هیئت دولت یازدهم، این موضوع را پیگیری کردند که امیدواریم نقشه راه اصلاح نظام اداری با پیگیری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و همکاری دستگاههای اجرایی، هرچه زودتر عملیاتی شود.

جهانگیری با بیان اینکه تصمیمات شورای عالی اداری تصمیماتی مهم و اثر گذار در کشور است، بر لزوم انجام بررسی های دقیق کارشناسی پیش از ارائه پیشنهادات در جلسات شورا تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین از زحمات و تلاش های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در جهت تدوین راهبرد و نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور قدردانی کرد.

در این جلسه نقشه راه اصلاح نظام اداری مبتنی بر سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۳ مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه دیدگاهها و نظرات مختلف و اعمال برخی اصلاحات به تصویب اعضای شورا رسید.

در این نشست همچنین با درخواست وزیر راه وشهرسازی مقرر شد پژوهشکده حمل و نقل کشور که به دانشگاه علم و صنعت واگذار شده بود مجدداً زیر نظر وزارتخانه راه و شهرسازی قرار گیرد.