به گزارش پارس به نقل از فارس، سازمان امنیت و همکاری اروپا تعداد ۴۰ نیروی نظامی غیرمسلح از سوی ۲۱ کشور عضو این سازمان به اوکراین اعزام خواهد نمود.

به نقل از خبرگزاری « نووستی» ، سفر این نیروها به اوکراین از ۶ الی ۱۲ ماه مارس طول کشیده و از بندر اودسا آغاز می شود. این اقدام در چارچوب سند وین مربوط به سال ۲۰۱۱ در مورد تقویت اعتماد و امنیت انجام می شود که بر اساس آن به کشورهای عضو اجازه داده شده تا نیروهای نظامی خود را البته بصورت غیرمسلح برای بازدید به کشورهای عضو این پیمان اعزام کنند و اکنون کشورهای عضو این سازمان امیدوارند با توجه به وخامت اوضاع و بی ثباتی در اوکراین، اعزام این نیروها عاملی برای کمک به حل و فصل بحران سیاسی در این کشور باشد.

علاوه بر این، " بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل که در سیرالئون بسر می برد، اعلام کرد که روند اوضاع در اوکراین را با دقت زیر نظر دارد و برای کمک به حل بحران در این کشور سومین نماینده خود را به اوکراین خواهد فرستاد که وی در جریان سفر خود با مقامات کریمه نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

بان کی مون همچنین با تاکید بر لزوم حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، یادآور شد که بطور مرتب با رهبران روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و مقامات اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد اوضاع اوکراین در تماس است.