به گزارش پارس به نقل از ابنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی از توقیف یک کشتی حامل راکت های پیشرفته سوری به مقصد فلسطین در دریای سرخ خبر داد.


« پیتر لرنر» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این کشتی که KLOS C نام دارد، راکت های M-۳۰۲ ساخت سوریه را حمل می کرده است که مورد هجوم نیروهای دریایی ارتش اسراییل قرار گرفت.

او در ادامه گفت: راکت های M-۳۰۲ برد ۱۶۰ کیلومتری دارند و در نتیجه قابلیت های مبارزان فلسطینی را افزایش می دهند. آن ها می توانند تقریبا تمام اسراییل را تحت پوشش قرار دهند. حزب الله نیز پیش از این در جنگ با اسراییل در سال ۲۰۰۶ از این راکت ها استفاده کرده است.



این درحالی است که یک مقام آگاه در نیروهای مسلح در گفت و گویی اخبار منتشر شده مبنی بر توقف کشتی حامل موشک های ایرانی توسط رژیم صهیونیستی را بی اساس و کذب خواند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش گفت: این کشتی ابتدا از سوریه حرکت کرده است. از آن جا این سلاح ها به سمت ایران آمده و سپس از بندرعباس به حرکت درآمده اند.

لرنر هم چنین مدعی شد: ایرانی ها ابتدا با ارسال این سلاح ها به عراق سعی کردند ردپای خود را پاک کنند. این کشتی سپس از عراق به سمت سودان و پس از آن جا به مصر در حرکت بود تا بتواند در نهایت به غزه برسد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر این ادعا کرد که شبه نظامیان فلسطینی نیز پیش تر از این مسیر استفاده کرده اند.

او هم چنین افزود: ۱۷ خدمه این کشتی به احتمال زیاد از اتهام مبرا بوده و از محموله کشتی آگاهی نداشتند. این کشتی هم اکنون به اسراییل منتقل شده است.

یک فیلم ویدیویی که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده، نشان می دهد که سربازان رژیم صهیونیستی بر روی این کشتی در حال انتقال راکت هایی هستند که در جعبه های بزرگ نگهداری می شوند. این فیلم ویدیویی هم چنین نشان می دهد که روی این جعبه ها جمله" ساخت ایران" به زبان انگلیسی نوشته شده است.

موشه یالون، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در واکنش به این ادعا گفت که این سلاح ها به لحاظ استراتژیک مهم هستند.

درهمین حال « اسلام شهوان» سخنگوی وزارت کشور دولت حماس در نوار غزه در صفحه فیس بوک خود نوشت که رسانه های خبری و مطبوعات نباید دروغ پردازی های صهیونیستی درباره توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح برای مقاومت فلسطینی در نوار غزه را باور کنند.

شهوان توضیح داد: دریا تماما ازسوی نیروی دریایی اسرائیل به روی نوار غزه بسته است و هیچ کشتی نمی تواند، به نوار غزه نزدیک شود، چون فورا مورد توقیف نیروی دریایی اسرائیل قرار می گیرد.

به گزارش ابنا، به نظر می رسد رژیم صهیونیستی این بار نیز با طرح این ادعای واهی سعی دارد به پروژه تکراری ایران هراسی ادامه دهد.