به گزارش پارس به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در مسکو با بگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه تبادل نظر کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار با تقدیر از مواضع حمایتی مسکو از مسائل منطقه به ویژه سوریه، بر ضرورت تداوم رایزنی ها جهت کمک به حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و راه حل نظامی را بی نتیجه برشمرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان شکل گیری همکاری منطقه ای برای کمک به حل بحران سوریه را ضروری دانست و با اشاره به تحرکات جدید منطقه ای و بین المللی برای گشودن جبهه جدید نظامی علیه سوریه در جنوب این کشور، بر نقش گسترده رژیم صهیونیستی در شکل گیری و اجرایی شدن این سناریو تاکید کرد.

بگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات ژنو دو پیرامون سوریه، این مذاکرات را دشوار و پیچیده دانست و انتظار نتیجه گیری سریع در این موضوع را غیرمنطفی عنوان کرد.

وی با ابراز مخالفت با مداخله خارجی در گفتگوهای جاری بین طرفهای سوری گفت تنها مردم سوریه هستند که باید درباره آینده کشور خود تصمیم بگیرند.

دو طرف در این دیدار همچنین راجع به وضعیت انسانی در سوریه گفتگو و بر ضرورت غیرسیاسی کردن این موضوع تاکید کردند. در این دیدار همچنین تحولات مصر، بحرین و اوضاع در اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت شکل گیری وحدت ملی و گفتگوی داخلی بدور از مداخله خارجی تاکید شد.