به گزارش پارس به نقل از مهر، نیشن از سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به پاکستان در آینده نزدیک با هدف ایجاد صلح در منطقه و نشان دادن تعهدات واشنگتن به اسلام آباد در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

اکسپرس تریبون نیز از ارائه نامه تهدیدآمیز طالبان به کوثری، پیرزاده و منصور وکلای پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان در جلسه امروز دادگاه در اسلام آباد خبر داد.

خبر دیگر اینکه منابع امنیتی پاکستانی از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۱ فرد دیگر بر اثر انفجار بمب در منطقه هنگو از توابع ایالت خیبرپختونخواه در شمال غرب پاکستان و برخورد کاروان نیروهای ارتش پاکستان با بمب کنار جاده ای خبر دادند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته اما مقامات پاکستانی شبه نظامیان وابسته به گروههای افراطی را مقصر این حمله می دانند.

همچنین رسانه های پاکستانی از کشته شدن دو نفر در جریان تیراندازی مهاجمان ناشناس و انفجار نارنجک در شهر پیشاور خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه از اختصاص ۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای هزینه های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در زمینه عملیات نظامی در افغانستان در سال ۲۰۱۵ خبر داد.

به نوشته رویترز، زلمای رسول وزیر امورخارجه سابق افغانستان با اشاره به کناره گیری برادر کرزای از انتخابات ریاست جمهوری دلیل این اقدام را تصمیم برای تشکیل یک ائتلاف عنوان کرد زیرا رسول و کرزای هر دو از قوم پشتون در افغانستان بوده و ائتلاف میان رهبران پشتون می تواند پیروزی بزرگی برای آنها رقم بزند.

همچنین حامد کرزای با هدف گفتگو درباره گسترش روابط دوجانبه به خصوص در زمینه آموزش عالی، ورزش، بهداشت و استخدام نیروی انسانی به سریلانکا می رود و با مهیندا راجاپاسکا همتای سریلانکایی دیدار می کند.