به گزارش پارس به نقل از فارس، سازمان ملل متحد در گزارشی درباره بحران سوریه قدرت های بزرگ را مسئول شکست توقف جنگ در سوریه خواند و از آنها انتقاد کرد.

به نقل از رویترز، بازرسان حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کردند که همه طرف ها در جنگ داخلی سوریه با استفاده از توپخانه و تاکتیک های محاصره، غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و قدرت های بزرگ مسئول ارتکاب چنین جرائم جنگی در این کشور هستند.

در این گزارش از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده است که جرائم جنگی در سوریه باید در دادگاه جنایی بین المللی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل می گوید که مسئولیت اینکه طرف ها با خیالی آسوده به نقض قوانین جنگی در سوریه می پردازند بر عهده شورای امنیت سازمان ملل است.

بنابراین گزارش، این قبیل اقدامات باعث فراهم شدن فضا برای افزایش بازیگران در سوریه شده که هر طرف دستور کار خود را دنبال می کند و این مساله به رادیکالیزه شدن فضا و افزایش خشونت ها در سوریه دامن زده است.

در این گزارش آمده است؛ نیروهای دولت سوریه تحت فرمان بشار اسد شهرهایی مثل حمص را محاصره کرده و با بمباران آن مانع از دستیابی آنها به غذا و دارو می شوند.

این گزارش همچنین می گوید که نیروی هوایی سوریه با استفاده از بمب های بشکه ای در شهر حلب صدها نفر از غیرنظامیان را کشته است و بسیاری دیگر را مجروح کرده است.

براساس این گزارش، شبه نظامیانی که برای براندازی حکومت بشار اسد می ‍ جنگند به ویژه جنگجویان القاعده حمله به غیرنظامیان را افزایش داده و اقدام به گروگانگیری می کنند، زندانیان را اعدام می کنند و دست به ارعاب و وحشت می زنند.

این گزارش ۷۵ صفحه ای بین ۱۵ تا ۲۰ جولای تهیه شده و هفتمین گزارشی است که سازمان ملل درباره بحران سوریه از سال ۲۰۱۱ ارائه می کند.