به گزارش پارس به نقل از مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گردهمایی مسئولین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که امروز در برج میلاد تهران برگزار شد گفت: از جمله برکات ۸ سال دفاع مقدس می توان به اعتماد به نفس ملی، نظامی و امنیت روانی جامعه و قدرت بازدارندگی در مقابل اشاره کرد.

وی افزود: باید توجه داشته باشید در بیان آمادگی رزمی نیروهای مسلح فقط به توپ و تانک و یا تاکتیک ها و رزمایش ها توجه نشود بلکه باید بعد فرهنگی آن را هم که بسیار اثربخش بود را در نظر بگیریم.

امیر پوردستان با اشاره به مولفه های اقتدار ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی گفت: تجهیزات و تاکتیک های به روز و ایمان و ولایتمداری رزمندگان از جمله مولفه های اقتدار به حساب می آید که در قالب رزمندگان ما با ایثار و شهادت طلبی به منصه ظهور درآمد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان ای که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به این موارد توجه داشته باشد ادامه داد: این موزه باید آغاز کارش از امام خمینی (ره) شروع و در انتها به حضرت مهدی (عج) ختم شود. این موزه می تواند اعتماد به نفس ملی و امنیت روحی جامعه و قدرت بازدارندگی ما را به آیندگان منتقل کند و با توجه به کارکردهایی که دارد مخاطبان خود را با روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا کند.

وی با اشاره به اینکه ما با الگو قرار دادن واقعه عاشورا و حضرت زینب (س) و با شناخت کامل وارد معرکه جنگ شدیم ادامه داد: ما سعی کردیم به تکلیف خود عمل کنیم لذا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به این مهم توجه شود که ابتدا با بصیرت و شناخت و بعد با عمل به تکلیف فعالیت کنیم و کاری به نتیجه نداشته باشیم. همچنین یادمان باشد که امروز در این موزه امانتدار شهدا، رزمندگان و ایثارگران هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این موزه برای به ثمر نشستن و میوه دادن فرصت زیادی ندارد و باید خیلی سریع کارها انجام شود. اکنون که اراده ها جمع شدند و همه دستگاه های کشوری و لشگری پای کار هستند باید از این فرصت استفاده کنیم.

پوردستان در پایان افزود: من به عنوان یک ارتشی به سهم خود عنوان می کنم در بخش نیروی انسانی، وسایل و تجهیزات با همه توان در خدمت سردار قربانی به عنوان مسئول موزه هستیم.