به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا اظهار کرد: صد و سی امین اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) طی روزهای ۲۳ اسفند ۹۲ تا اول فروردین ۹۳ در ژنو برگزار می شود که در این اجلاس همچون سنوات گذشته هیات پارلمانی از جمهوری اسلامی حضور خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه هیات پارلمانی با آمادگی کامل در کمیته های این اجلاس حضور جدی خواهد داشت، گفت که این کمیته ها شامل کمیته سیاسی، امنیت بین الملل، توسعه پایدار، بانوان، دموکراسی و حقوق بشر و روابط اتحادیه بین المجالس با سازمان ملل است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اعضای هیات پارلمانی اعزامی آمادگی اعلام مواضع جمهوری اسلامی در مسائل بین المللی را در این اجلاس دارند، گفت: در این اجلاس نشست ها و میزگردهایی در موضوعات مختلف برگزار می شود که طبیعتا هیات پارلمانی نیز در این میزگردها حضور خواهد داشت.

سبحانی نیا با بیان اینکه در این اجلاس ماده اضطراری به تصویب خواهد رسید، گفت که این ماده در مورد موضوعات و چالش های مهم بین المللی همچون مساله فلسطین، سوریه، کشتار مسلمانان در آفریقای مرکزی و نقاط دیگر است که طبیعتا هیات پارلمانی ایران با آمادگی کامل ماده اضطراری اش را مطرح و از آن دفاع می کند.

وی با بیان اینکه در حاشیه این اجلاس دیدارهایی با گروه های دوستی پارلمانی و هیات های شرکت کننده انجام خواهد شد، گفت: درخواست هایی از سوی کشورهای اروپایی و آسیایی برای دیدار با هیات پارلمانی ایران در حاشیه اجلاس صورت گرفته است که بعد از بررسی های انجام شده این دیدار و گفت وگوها نیز انجام خواهد شد.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه جلالی در جلسات کمیته حقوق بشر اجلاس حضور خواهد داشت، گفت: افراشته و شیخ الاسلام نیز در جلسات مدیران کل پارلمان های اتحادیه بین المجالس شرکت می کنند که دستاورد این کمیته ها منتهی به بحث های مختلف در اجلاس می شود.

سبحانی نیا در پایان در مورد نمایندگان شرکت کننده در این اجلاس، گفت: هیات پارلمانی ایران به ریاست موید حسینی صدر نماینده خوی و همراهی مصری نماینده کرمانشاه، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان، سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر، کاظم جلالی نماینده شاهرود، نیره اخوان نماینده اصفهان و رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول و بنده در این اجلاس حضور پیدا می کنند.