به گزارش پارس به نقل از فارس، هیأتی از نمایندگان مجلس مؤسسان تونس به همراه اعضای شورای النهضه این کشور بعد ازظهر امروز شنبه ۱۰/۱۲/۹۲ با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس مجلس کشورمان در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به اعضای هیأت تونسی به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از انقلاب مردم تونس بر علیه نظام دیکتاتوری سابق حمایت و از استقلال کشورهای اسلامی و پیشرفت دموکراسی و مردم سالاری در آنها استقبال می کند.

لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت های بالای علمی و فنی خود آمادگی توسعه همکاری ها با تونس در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، پارلمانی را دارد که باید زمینه های آن را با تلاش مضاعف ایجاد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط همکاری های اقتصادی کشورهای اسلامی را نیازی انکارناپذیر دانست و گفت: با توجه به پیشرفت های فراوان ایران در زمینه هایی مانند فناوری های نوین، نانوتکنولوژی، صنعت فولاد، خودروسازی، سدسازی و صدور خدمات فنی و مهندسی همکاری های دو کشور در این بخش می تواند از شتاب بالاتری برخوردار باشد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های کشورهای غربی برای مصادره انقلاب های منطقه گفت: کشورهای مستکبر بعد از درک این مسئله که نمی توانند با حمایت از دیکتاتورها به اهداف استعماری خود در منطقه برسند تظاهر به حمایت از دموکراسی کرده و سعی دارند با استفاده از توان مالی خود مانع از برقراری مردم سالاری واقعی در کشورهای اسلامی شوند.

لاریجانی اظهار داشت: مقابله با این برنامه ها نیاز به تقویت وحدت داخلی و تصویب قوانین مناسب برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از انتقال تجربیات پارلمانی کشورمان در زمینه قانون گذاری و نظارت استقبال و با تشریح ساختار قانون گذاری در کشورمان، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی ضامن تصویب قوانین مترقی و در بر گیرنده منافع ملی در جمهوری اسلامی ایران است.

اعضای هیأت تونسی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور آقای دکتر لاریجانی در مراسم جشن تصویب قانون اساسی تونس و اشاره به آغاز فصل نوینی از روابط دوستانه میان ایران و تونس خواهان همکاری بیشتر دو کشور در زمینه های مختلف از جمله همکاری های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی شدند.