به گزارش پارس به نقل از فارس، به گزارش خبرگزاری « نووستی» ، " سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز در مذاکراتی تلفنی با" فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان تحولات اخیر در اوکراین را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، امروز، اول ماه مارس، گفت وگویی تلفنی بین وزاری خارجه روسیه و آلمان صورت گرفت که در جریان آن دو طرف بر لزوم مشارکت دو کشور برای کمک به حل و فصل بحران سیاسی در اوکراین تاکید کردند.

ضمن اینکه وزارت خارجه روسیه اظهارات مقامات کی یف که بر اساس آن گویا مسکو تلاش دارد تا « منطقه حایلی» در کریمه اوکراین بوجود آورد را کاملا اظهاراتی غیرمسئولانه ارزیابی کرد.

" ماریا زاخاروف" معاون بخش مطبوعات و انتشارات وزارت خارجه روسیه به اظهارات امروز" آرسنیا یاتسنیوک" نخست وزیر اوکراین واکنش نشان داد که گفته بود: روسیه در تلاش است تا منطقه ای حائل در کریمه برای خود بوجود آورد.

زاخاروف گفت: چنین اظهاراتی در شرایطی که در اوکراین مردم در صدد بدست آوردن حقوق خویش هستند، بسیار غیرمسئولانه است. بهتر است تلاش های دولت اوکراین در جهت کنترل گروه های مسلحی ایجاد شده و تامین امنیت مردم غیرنظامی، بخصوص اتباع خارجی، متمرکز شود.