به گزارش پارس به نقل از فارس از قم علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات مساجد و ادارات و روحانیون مستقر استان قم با اشاره اینکه روحانیت قبل و بعد از انقلاب مورد حمایت مردم بوده است گفت: گاهی بعضی از جریان ها به دنبال این بودند که تفکر دینی را از روش دیگری به مردم منتقل کنند.

وی بیان کرد: در این راه گاهی غوغاسالاری و فریب کاری هایی مطرح می شد و پس از پیروزی انقلاب هم این مشکلات وجود داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر مساجد و روحانیت بسیار تاکید می کرد عنوان کرد: این اعتماد بر اساس اصالت روحانیت بود و نشان می داد که عقلانیتی پشت آن قرار دارد.

وی تصریح کرد: در دین سیستم های خاصی وجود دارد و هرکسی نمی تواند حقایق آن را استخراج کند.

لاریجانی با بیان اینکه حوزه علمیه قم مبنای اصلی این نظام فکری است افزود: حفظ این نظام فکری به روش های خاصی احتیاج دارد و امام خمینی (ره) تاکید داشتند که این نظام فکری باید حفظ شود.

وی بیان کرد: اگر روحانیت اصالت خود را حفظ نمی کرد در کشور آشفتگی به وجود می آمد و حقایق وارونه جلوه می شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان های بدلی به وجود آمده در منطقه گفت: در سطح منطقه این افراد بدلی احکامی صادر می کنند که سبب تخریب اسلام می شود و جهاد نکاح نمونه ای از این احکام است.

لاریجانی با بیان اینکه صیانت دین احتیاج به راه و رسم و مبانی دقیقی دارد مطرح کرد: گاهی در درون کشور جریان های روشن فکر ایراداتی را به روحانیت وارد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت همیشه محل رجوع مردم بوده و حرف مردم را زده است گفت: به خاطر دو ایراد نمی توان کل روحانیت را زیر سوال برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روحانیت شیعه هیچ گاه در بند حکومت ها نبوده و همیشه آزاد فکر کرده است.

وی تاکید کرد: هرگونه کمک دولت به روحانیت به عنوان وظیفه است و نباید استقلال حوزه مخدوش شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه استقلال روحانیت باید حفظ شود بیان کرد: روحانیت می تواند حکومت را نصیحت کند و دردهای مردم را بدون واسطه به حکومت بگوید.

وی تصریح کرد: روحانیت می تواند در رفع مشکلات شهری و روستایی و مدیریت بهتر آن ها نقش موثری داشته باشد.