به گزارش پارس به نقل از فارس ، روحانی در دیدار با منتخبین استان هرمزگان گفت: این نقص آموزش عالی ماست که تربیت نیروی انسانی متناسب با بازار کار نیست.

وی ادامه داد: عدم تناسب در مراکز آموزش عالی با نیازهای جامعه و توازن کمیت و کیفیت دو مشکل ماست.

روحانی با اشاره به گروهی که به عنوان عبور از تحریم ها منافع ملی را دور زدند و پول ملت را برداشتند گفت: امیدوارم دستگاه های مربوط این پول ها را برگرداند.

وی در ادامه گفت: این ۲۶۰۰ میلیارد دلار که برده اند همه اش پول نفت نیست و بخشی از این پول را داده اند که این فرد برود بدهی های ما را پرداخت کند.

روحانی افزود: زمانی وقتی گفتند فساد ۳ هزار میلیاردی، دهان همه باز ماند ولی این رقم حدود ۹ هزار میلیارد تومان است و مطمئن نیستیم که فقط همین باشد شاید بعداً کشف شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مشکلات را قبل از انتخابات می دانستم و من و همکارانم از مشکلات حراصی نداریم ادامه داد: امروز دانشگاه ها آرام تر از گذشته است، این دولت مدعی حل همه مسائل نیست.

روحانی گفت: امروز به جای دعواهای غیرضروری و اینکه در سوابق یکدیگر بگردیم و چیزی پیدا کنیم، بیاییم مقابل فساد بایستیم چراکه وقتی داریم دعوا می کنیم برخی فساد می کنند.

وی با بیان اینکه به هر مقوله ای که می خواهیم وارد شویم عده ای می گویند به این کار دست نزنید گفت: وقتی هر ماه می خواهیم یارانه بدهیم هر پولی که از قیمت اضافه انرژی به دست می آوریم به علاوه پولی که از جاهای دیگر و خزانه به صورت غیرقانونی برداشت می کنیم، در قالب یارانه و به صورت مساوی به مردم می دهیم.

روحانی تصریح کرد: کسانی که نیاز به یارانه ندارند در مرحله بعدی از دریافت این پول انصراف دهند.

روحانی تصریح کرد: در مسئله مشاغل دولت، شایستگی برای ما شرط است نه حزب، گروه، جناح و جنسیت.