به گزارش پارس به نقل از فارس، رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز از سفر به استان هرمزگان، عصر امروز با حضور در قلب پایتخت اقتصادی ایران از امکانات و قابلیت های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کرد.

مجتمع بندری شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۸۸ میلیون تن کالا، بیش از ۶۰ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را بر عهده دارد.

در این بازدید دکتر" عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی و مهندس" محمد سعید نژاد" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و جمعی از مسئولان استانی، از جمله مقاماتی هستند که رئیس جمهور را همراهی کردند.

تشریح طرح های توسعه ای برای تبدیل شدن این مجتمع بندری به قطب حمل و نقل ترکیبی کشور و منطقه و آخرین اقدامات برای جذب خطوط جدید کشتیرانی بین المللی از دیگر برنامه های این بازدید یک ساعته است.

این مجتمع بندری با ۱۸ دستگاه جرثقیل دروازه ای (گنتری کرین) و ۴۸۰۰ هکتار محدوده عملیاتی و پس کرانه، تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالاهای کانتینری کشور را انجام می دهد.

مجتمع بندری شهید رجایی با ۴۱ پست اسکله توانایی پهلودهی کشتی هایی با ظرفیت ۱۸ هزار کانتینر و ۱۴۵ هزار تن وزن را دارد.

همچنین رئیس جمهور از بخش های مختلف پایانه های کالاهای کانتینری و فازهای یک و دو توسعه این مجتمع بازدید به عمل آورد.