به گزارش پارس به نقل از روزنامه کیهان، مایکل روبین از کارشناسان اندیشکده امریکن اینترپرایز در ادامه این تحلیل می نویسد: « اگر اوباما هنوز درباره مذاکرات خوش باور است، بهتر است به جای مسافرت با جت ویژه ریاست جمهوری سوار یک اسب تک شاخ بشود که یک پری مهربان آن را به پیش می راند! شاید حسن روحانی با انگلیسی حرف زدن خود کاخ سفید و « جان کری» ، وزیرامور خارجه، را به وجد آورده باشد اما واقعیت این است که روحانی و همکارانش همگی با هم ایالات متحده را به بازی گرفته اند. »

این مقام سابق « پنتاگون» افزود: « فرضیات نادرست به منافع استراتژیک ما ضربه می زنند. کشورهایی مانند کره، ایران استانداردهای دیپلماسی آمریکا را نمی پذیرند و مطابق استانداردهای خود رفتار می کنند. »

روبین در ادامه تصریح کرد: وقتی رهبر عالی ایران از « نرمش قهرمانانه» صحبت کرد، کاخ سفید این سخنان را به منزله مهر تاییدی بر توافق هسته ای دانست اما (آیت الله) خامنه ای توضیح داد که این عبارت نشانه تغییر تاکتیک ایران است و در ماهیت دیپلماسی هسته ای تهران تاثیری ندارد.

وقتی ایران اعتقاد دارد که قدرت آمریکا رو به زوال است، عقب نشینی را لازم نمی بیند.

من در طول ۳۵ سال اخیر، استراتژی ایرانی ها را که به زبان فارسی می گویند، بررسی و تحلیل کرده ام. آنها هدف خود را علناً اعلام می کنند و همچنان به بازی خود ادامه می دهند اینکه جمهوری اسلامی در بازی از آمریکا پیش بیفتد بسیار بد است اما بدتر از آن این است که الگوی بازی ایرانی ها همچنان عیان است ولی هیچ کس در آمریکا به خود زحمت نداده که آن را ببیند.