به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط دو کشور، گفت: گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی با بلژیک به ویژه در عرصه پارلمانی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات جاری ایران با گروه ۱+۵، پیرامون برنامه اقدام مشترک، گفت: مجلس شورای اسلامی بر نحوه اجرای توافقات نظارت دارد.

دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به" درک نادرست کشورهای غربی از واقعیات مسائل ایران" ، ابراز امیدواری کرد: با انجام گفت وگوهای منظم درخصوص مسائل مختلف میان ایران و اروپا، سوءتفاهمات موجود از میان برود.

وی در ادامه، نسبت به توسعه همکاری های همه جانبه با اروپا ابراز امیدواری کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به همکاری های دو کشور ایران و بلژیک در زمینه مبارزه با مواد مخدر، افزود: ایران با وجود افزایش مشکلات در افغانستان ناشی از اشغال این کشور توسط نیروهای خارجی، در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر، با جدیت فعالیت می کند.

" دیدیه ریندرز" ، وزیر امور خارجه بلژیک نیز در ادامه این دیدار با اشاره به مناسبات دو کشور، گفت: دولت بلژیک از توسعه روابط با ایران در عرصه های مختلف استقبال می کند.

وی ضمن بااهمیت دانستن همکاری های پارلمانی بین ایران و بلژیک، گفت: گسترش ارتباطات پارلمانی فی مابین، به افزایش همکاری ها در سایر زمینه ها منجر می شود.

وزیر امور خارجه بلژیک در ادامه با تقدیر از اقدامات ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: همکاری های دو کشور در این زمینه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر امور خارجه بلژیک در پایان نسبت به گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مورد علاقه ابراز امیدواری کرد.