به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مطلب روزنامه آسمان که در آن یکی از اعضای جبهه ملی حکم اسلامی قصاص را غیر انسانی دانسته بود، گفت: بنده معتقدم که مباحث حقوقی و فقهی از پیچیدگی ها و ظرافت هایی برخوردار است که افراد غیر متخصص و کسانی که تخصص لازم در این زمینه را ندارند، نباید در این امور اظهارنظر کنند، چه برسد به اینکه بخواهند احکام مسلم اسلام را نفی کرده و یا مواردی را در مورد آن مطرح کنند.

وی افزود: به اعتقاد بنده، قصاص بهترین کار انسانی و شرعی است که می توان از طریق آن در مقابل افرادی که جان انسان های دیگر را به ناحق می گیرند، ایستاد و حق را از ناحق تشخیص داد. البته دین مبین اسلام نیز همانطور که با مظلومان با رأفت برخورد می کند، با ظالمان و کسانی که مرتکب گناه شده و افراد بی گناه را می کشند نیز به شدت برخورد می کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه به طرح سؤالی پرداخت و گفت: آیا کسی که دست انسانی را قطع می کند، نباید دستش قطع شده و به مجازات عملش برسد؟ آیا امکان پذیر است که فردی به ناحق خون انسانی را بریزد و خانواده ای را داغدار کند، اما احکام اسلامی در برابر آن سکوت کرده و حکمی در حد تخلف صورت گرفته نداشته باشد؟ اصلا چنین مواردی امکان پذیر نیست.

ابوترابی خاطر نشان کرد: اغلب جرائمی که در زمینه های مختلف اتفاق می افتد، یکی از دلایلش این است که قوانین و احکام پیشگیرانه اسلام به خوبی اجرا نمی شود، که اگر این طور باشد، تا حدود زیادی از میزان جرائم کاسته شده و مجرمین به پایان کارشان می اندیشند. در مجموع بنده معتقدم که قصاص بهترین حکم اسلام برای پیشگیری از جرائم است.