به گزارش پارس به نقل از فارس؛ حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رییس مجلس سودان ضرورت گسترش و تقویت روابط دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: همکاری ایران با کشورهای آفریقایی می تواند به توسعه ثبات در این قاره بینجامد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه همواره روابط خوب و صمیمی میان ایران و سودان برقرار بوده است و ایران و سودان از لحاظ انقلابی و فرهنگی به یکدیگر نزدیک هستند، گفت: امیدواریم امنیت و ثبات در سودان استقرار پیدا کند و شاهد توسعه بیشتر این کشور باشیم.

رییس جمهوری افزود: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی یک تصمیم راهبردی در جمهوری اسلامی ایران است و در این بین سودان جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی همچنین در خصوص ریاست ایران بر اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی افزود: امیدواریم همکاری های ایران و سودان، پس از انتقال ریاست دوره ای اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی به ایران و همچنین فعالیت های این اتحادیه در دوران ریاست ایران توسعه یابد.

رییس مجلس سودان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: از سوی ملت و دولت سودان سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به شما و ملت ایران تبریک می گویم.

فاتح عزالدین المنصور با بیان اینکه ارتباطی معنوی میان ملت سودان و انقلاب اسلامی بزرگ ایران وجود دارد گفت: انقلاب اسلامی ایران خورشیدی بود که در جهان اسلام تابید و در بیداری وجدان ملت ها تأثیرگذار بود.

فاتح عزالدین المنصور افزود: امیدوارم در زمان ریاست جمهوری و دولت جنابعالی شاهد شکوفایی روز افزون روابط فی مابین باشیم.

رییس مجلس سودان همچنین گفت: راه اعتدال و میانه روی و مشی جنابعالی در سیاست خارجی به نفع جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: سودان آمادگی دارد تا در راستای توسعه روابط میان دو کشور کلیه منابع و امکانات فراوان خود را به کار گیرد.