به گزارش پارس به نقل از فارس، مذاکرات امروز (چهارشنبه) میان ایران و ۱+۵ که به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید برگزار شده بود، بعد از دو ساعت پایان یافت.

نشست آغازین مذاکرات وین پیش از ظهر سه شنبه در مقر سازمان ملل متحد با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد که بعد از ۴۰ دقیقه خاتمه یافت. بعد از آن دیدارهای دوجانبه ایران با اعضا ۱+۵ انجام شد که به ترتیب چین، سه کشور اروپایی وآمریکا وارد رایزنی های دوجانبه با طرف ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی شدند. ملاقات دوجانبه با روس ها به ریاست ریابکوف نیز صبح سه شنبه انجام شده بود.

بعد از پایان گفت وگوهای دو جانبه، هیئت ایرانی با نمایندگان ۱+۵ به گفت وگو نشست که این دیدار ۲ ساعت به طول انجامید و ادامه مذاکرات به صبح چهارشنبه ساعت ۱۰: ۳۰ به وقت وین موکول شد.

عراقچی در کنفرانس خبری روز گذشته با خبرنگاران ایرانی، هدف از انجام این مذاکرات را رسیدن به چارچوب و سازوکار راه حل جامع عنوان کرد و گفت: از نظر ما ملاک مذاکرات برنامه اقدام مشترک است و هیچ موضوعی خارج از چارچوب این برنامه نمی تواند در دستورکار مذاکرات باشد.